Optimizacija prema konverzijama kojom gubite kupce
Google AdWords sustav oglašavanja je zaista jedan od najefikasnijih načina povećanja vidljivosti vlastite web stranice. Ugrađene funkcionalnosti omogućuju niz odličnih mjerenja povrata ulaganja i ukoliko se kampanjom dobro upravlja, ostvaruje zadivljujuće povrate ulaganja od po nekoliko tisuća puta (zaista je moguće na jednu uloženu kunu ostvariti 10.000 pa i 100.000 kuna prihoda).
Konverzije u web shopu ili internet trgovini
Jedna od, po meni najvrijednijih funkcija koja se nalazi u Google AdWords sustavu, je funkcija mjerenja konverzije. Konverzija može biti sve ono što se odredi kao važno (narudžba, prijava na Newsletter, učlanjenje u grupu, ostavljanje komentara, traženje kontakt podataka, slanje kataloga ili uzoraka itd.). Za sve to služi kod koji ‘okida’ informaciju da se dogodila konverzija. Na temelju toga moguće je optimizirati kampanju prema konverzijama odnosno moguće je značajno više ulagati u one ključne riječi koje su dovele do izravne narudžbe.
To smo i napravili! I pogriješili…
Last click conversion…
.ili priča o Privlakušama, Podupiračama i Prodavačama
Ono što smo u stvari napravili je bilo optimiziranje prema tkz. Last click conversion ključnim riječima ili prema onim ključnim riječima koje izravno dovode do narudžbe. Potpuno smo pri tome zanemarili na AIDA proces (Awarness, Interest, Desire, Action) koji u marketingu, poglavito osobnih usluga (za te usluge morate uglavnom napraviti i neku dopunsku aktivnost da bi je mogli konzumirati: primjerice morate otići stomatologu, odvjetniku, liječniku ili na turističku destinaciju. Teško je koji puta nekoga natjerati do kioska po pivo, kamoli 3000km na more) igra puno veću uslugu nego kod prodaje primjerice iphone uređaja putem web-shopa. Optimizirajući prema konverziji koja je bila narudžba, izgubili smo one ključne riječi koje značajno utječu na proces kupnje. Mi smo optimizirajući kampanju prema ključnim riječima koje smo nazvali prodavače, izgubili one koje su privlakuše i podupirače. Ako se proces kupnje promatra kao lijevak, tada samo mali broj ključnih riječi dovodi do izravne prodaje:
Te je riječi lako identificirati u search funnel izvještaju konverzije koje nudi Google AdWords sustav. Prilikom optimizacije na last klik ključne riječi, izgubili smo iz vida first click i assisted click riječi. Što je to značilo vidi se iz podatke da je od ukupno 198 narudžbi (konverzija) čak 81 posljedica asistencije:
Lijepo se vidi da su ključne riječi koje nisu osigurale niti jednu narudžbu sudjelovale u procesu skoro 50%. Znači optimizirana kampanja izgubila je 50% kupaca. Kako sam kupce vratio i na koji način sam povećao nakon toga prodaju 3 puta ispričao sam onima koji su bili na KWS 10. Za to sam dobio najveću ocjenu – HVALA VAM!