Digitalni marketing jednostavno ne može dosaditi. Slično je i s AdWords sustavom – konstantno se nešto događa, bilo da se mijenjaju postojeće postavke ili uvode potpuno nove. Uostalom, AdWords je nedavno promijenio čak i sam naziv pa više nije „Google AdWords“ već „Google Ads“.
A kad Google uvede neku novu postavku, mi ju jedva čekamo testirati. U dogovoru s klijentom, uvijek preporučujemo izdvajanje manjeg iznosa proračuna kako bi se testirale nove funkcije. Takvi testovi ponekad znaju pokazati nevjerojatan potencijal i razotkriti nove prilike za poboljšanje rezultata oglašavanja, a time i ukupnih poslovnih rezultata.
Plaćanje po konverziji
Jedan novi tip display kampanje donio je veliku novost i zaokret u odnosu na dosadašnji način naplate Google oglasa. Riječ je o Smart display kampanji. Dosad su se display kampanje naplaćivale na klasičan način – po kliku na oglas (CPC), ili po tisuću prikazivanja oglasa (CPM). Smart display kampanja donijela je jednu sasvim novu mogućnost – bez obzira na broj klikova i broj prikazivanja oglasa, naplata će se izvršiti tek kad se ostvari definirana konverzija.
Vi odabirete iznos koji ste ste spremni izdvojiti za jednu konverziju (tzv. Target CPA). Primjerice, ako postavite Target CPA od 100 kn, ukoliko se dogodi konverzija naplatit će vam se tih 100 kn, bez obzira što je možda ostvareno npr. 1.000 klikova i 100.000 prikazivanja oglasa.
Ali, što ako nam nije cilj ostvarivanje konverzije?
Vjerojatno se sada pitate: „Zašto ne bismo željeli ostvariti konverziju?“.
Evo i konkretnog slučaja koji odgovara na navedeno pitanje.
Kreirali smo Smart display kampanju i postavili Target CPA od 170 kn. Dakle, za konverziju (to je u ovom slučaju transakcija odnosno prodaja) spremni smo izdvojiti 170 kn.
Postignuti su sljedeći rezultati:
Zabilježena je jedna konverzija koja je naplaćena 170 kn. Međutim, da bi do nje došlo, sustav je morao oglase prikazati više od 2,9 milijuna puta te je na njih kliknuto 9.697 puta. Prema tome, prosječna cijena klika iznosila je samo dvije lipe! Da je plaćanje bilo po prikazivanju, CPM bi iznosio šest lipa.
Drugim riječima, za vrlo malo novaca jačali ste brand awareness i dovodili posjetitelje na web-stranicu.
Za usporedbu, ako uzmemo u obzir da je klasična display kampanja, koja je u isto vrijeme bila aktivna, imala prosječnu cijenu klika od 67 lipa, ovih 9.697 klikova koje je ostvarila display Smart kampanja bi u klasičnoj display kampanji koštalo gotovo 6.500 kn, a ovako je koštalo 170 kn!
Vjerujem da je sada jasnije zašto u ovom konkretnom slučaju nije cilj ostvarivati konverzije. Da se nije dogodila i ta jedna konverzija, prošli bi i besplatno, ali nećemo cjepidlačiti.
Moć je u Machine Learningu
Smart display kampanja koristi prednosti sve naprednije machine learning tehnologije.
Vi samo trebate definirati osnovne postavke kampanje (geografsko područje oglašavanja, jezik, proračun, target CPA) te postaviti elemente oglasa (do 5 naslova i opisa, slike, logo), a „mašina“ će analizirati veliku količinu podataka i raznih signala kako bi optimizirala ciljanje, bidanje i same oglase.
Što se tiče oglasa, sustav će međusobno kombinirati sve elemente oglasa koje ste unijeli pa prilikom unosa treba voditi računa da svaka njihova moguća kombinacija ima smisla.
Naravno, potrebno je određeno razdoblje da sustav „nauči“ pa nemojte očekivati rezultate odmah sutra. Također, promjene na kampanji vraćaju sustav u fazu učenja pa se ne preporučuju česte i velike promjene.
Da bi ste mogli pokrenuti Smart display kampanju, morate u zadnjih 30 dana imati minimalno 100 konverzija na search mreži ili bar 50 konverzija na display mreži.
Razmišljajte drugačije i testirajte
Gore opisani slučaj u kojemu nije cilj ostvariti konverziju pokazuje malo drugačiju primjenu Smart display kampanje. Naravno, puno je više slučajeva gdje Smart display kampanjom želimo postići što je moguće više konverzija uz što manju cijenu po konverziji.
Bilo kako bilo, Smart display kampanja, kao i bilo koja druga kampanja ili postavka koju testirate, možda vam se ne pokaže naročito uspješnom. S druge strane, možda vam donese fantastične rezultate. U svakom slučaju, ne preostaje ništa drugo nego – testirati.