Pet savjeta za korištenje retargetinga
Miroslav Varga
Miroslav Varga, 19/09/2011, 3.9 minuta, 64 pregleda

Sigurni ste da nigdje ne griješite?


Ulaganje u internetsko oglašavanje u SAD i Velikoj Britaniji premašilo je ulaganje u TV oglašavanje. Vjerojatno će se taj trend proširiti i na ostale europske države. Razlog je nova paradigma oglašavanja: Plaća se samo ostvareno, odnosno plaća se klik na oglas ili baner. Nema klika – nema plaćanja. Vrlo jednostavno!

Google AdWords oglasi
Google AdWords oglasi

Postaje još zanimljivije


Da bi se netko odlučio na kupnju nekog proizvoda ili usluge, recentna istraživanja pokazuju da ga/ju je potrebno 5-15 puta ‘stimulirati‘ (poslati mu/joj oglasnu poruku). Kako bi se to ostvarilo što prije i preciznije, predstavljen je koncept retargetinga odnosno remarketinga.

Radi se o tome da se posjetitelju neke web stranice (ako je web stranica u sustavu retargetinga) upisuje mala informacija (cookie) na računalo. Ukoliko nakon toga netko s tog računala krene na internet tražiti neki pojam ili pročitati neki članak, oglašivački sustav ga pokušava ‘uloviti‘ i ponovo mu ponuditi vašu oglasnu poruku. Logika koja stoj iza toga vrlo je jednostavna – valjda je osoba koja je pogledala neki sadržaj na web stranici zainteresirana za tu vrstu ponude ili proizvoda. Cijeli sustav retargetinga počiva na toj naoko jednostavnoj premisi. Ali oprez! Neka Vas to ne zavara.

Lijevak potencijalnih klijenata


Da bi oglašavanje bilo uspješno morate voditi računa o tome da stalno ‘hranite‘ lijevak novim posjetiteljima. Veliki broj posjetitelja na Vašu web stranicu regrutira onaj mali broj posjetitelja, koji na kraju postanu Vaši klijenti. Stoga su za svaku fazu procesa kupnje važne različite ključne riječi koje imaju različitu ulogu. Morate puno ljudi privući (privlakuše) i njegovati tijekom njihove odluke o kupnju (podupirače) kako bi ih mogli pretvoriti u kupce (prodavače).

Posjetiteljski lijevak
Lijevak posjetitelja: Privlakuše - podupirače - prodavače

Pet korisnih savjeta


Koristite li retargeting, skrenuo bih Vam pozornost na pet elemenata koji se lako izgube iz vida:

  1.  Možda je osoba koja je u određeno vrijeme pokazala zanimanje za neki Vaš proizvod ili uslugu, svoj problem riješila. Kako bi se Vi osjećali da netko nekoliko puta dnevno nudi da kupite novi hladnjak, a već ste ga nabavili?
  2.  Možda računalo koje obasipate svojom oglasnom porukom ima novog vlasnika kojeg uopće ne zanima što je prethodnik tražio ili je ostao zapisan cookie dok je netko drugi kratkotrajno posudio računalo za neku pretragu.
  3. Ako i Vaša konkurencija koristi retargeting, možda obasipate istu osobu (računalo) istom porukom i ‘tučete‘ se sa stalno s istom konkurencijom. Vi se iscrpljujete, a potencijalni klijenti gledaju kako pobjeći (obrisati cookie).
  4. Možda uvijek istom krugu osoba šaljete svoje poruke jer glavninu svog proračuna trošite na retargeting.Nemojte zanemariti nove posjetitelje (punite lijevak) jer se među njima kriju novi kupci?
  5. Možda se previše oslanjate na retargeting sustav. Europska unija planira ukinuti odnosno zabraniti korištenje cookie-a. Pripremite se da ne izgubite tržište.

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Idemo u projekt skupa!