Povećanje CTR -a Google AdWords oglasa
Miroslav Varga
Miroslav Varga, 29/08/2011, 4.1 minuta, 970 pregleda
Blog kategorije: Blog, Google Adwords

Povećanje CTR -a Google AdWords oglasa

Želite li popraviti CTR svojih Google AdWords oglasa 10 puta bez ikakvoga ulaganja?


Podatak CTR ili Click thrue Rate je omjer broja klikova na oglas naspram broju prikaza oglasa (Impression)

CTR = Clicks/Impressions


Što veći CTR, cijena klika je niža!


CTR jedan je od (trenutno) važnijih povratnih podataka koji govori o tome koliko je Vaša kampanja kvalitetna, koliko su oglasi ‘pogodili’ tržište odnosno koliko su internet tražitelji zadovoljni Vašom porukom. CTR nazivaju i mjerom Google-ovog rada, odnosno koliko se Google mora naraditi (prikazati oglas) da bi nešto zaradio (dogodio se klik). Stoga ne čudi da je CTR najutjecajniji faktor u određivanju cijene klika i pozicije oglasa. Što je veći CTR, cijena klika je niža.


Preporuka koju Google uvijek ponavlja – pokušajte postići što veći CTR. Tada će oglasi biti relevantniji i tražitelj, oglašivač i Google imaju najviše koristi od takvih oglasa.


Ako Vaši oglasi imaju CTR 3-5 % to je sasvim u redu. Imate li CTR od 5-20%, imate izuzetno dobre oglase, iako se ne trebate začuditi bude li CTR i preko 100% (što naizgled nije moguće). Do toga dolazi jer sustav bilježi klikove odmah, a obrada podataka o broju prikaza oglasa može kasniti (do 24h).

Popravite CTR 10 puta


Uz jedan mali zahvat uvjeren sam da možete podići CTR svojih oglasa najmanje 5 puta, iako se meni nerijetko to povećanje popelo na preko 10 puta (dakle s 3,5 % na 35%). Sve to bez pisanja novih oglasa ili posebnih optimiziranja. Morate omogućiti izbornik Ad extensions koja se uključuje klikom na malu strelicu na kraju izbornika. Tada  i funkciju Sitelinks možete za svoje oglase postaviti u 4 jednostavna koraka.

4 koraka za aktiviranje Sitelinks funkcije
4 koraka za aktiviranje Sitelinks funkcije

Kada uključite Ad extensions u izborniku New extension otvore se polja (najviše 10) u koja možete napisati dodatnih 35 znakova u svako polje i pored toga odrediti odredišni URL na koji će tražitelj dospjeti klikne li na Vaš tekst. Iako možete dodati 10 polja, Google AdWords sustav će prikazati najviše 4 polja prema svom algoritmu. Koji puta će ih biti manje.

Forma za unos teksta i odredišnog URL
Forma za unos teksta i odredišnog URL

Kada popunite polja tekstom i definirate odredišne URL-ove, Vaš oglas će se dopuniti s dopunskim redovima koje će Google AdWords sustav prikazati:


Kako izgledaju oglasi s uključenom Sitelinks funkcijom

Zašto bi se trudili s funkcijom Sitelinks?


Ukoliko uključite Sitelinks funkciju, s malo truda dobiti ćete rezultate koji su izvrsni. U prosjeku će Vam CTR takvih oglasa porasti nekoliko puta (desetak puta nije rijetkost) i imati ćete poseban izvještaj u kojem ćete to moći lijepo vidjeti.

Rezultati koji se mogu postići su izvrsni
Rezultati koji se mogu postići su izvrsni

Jedini je nedostatak što kod korištenja Sitelinks funkcije (za sada) ne možete znati koja od Vaših dopunskih linija (tekst + odredišni URL) je postigla najbolji rezultat. Postoje trikovi kako i to možete saznati, ali za sada je poslovna tajna. Međutim ono što je vrlo zanimljivo, CTR doživljava eksploziju od desetak ili više puta. Razmjerno tome i cijene klika padaju odnosnu na prosječne oglase. Prava šteta bi bila to ne pokušati.

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU