Prava snaga Google Analytics Multichannel izvještaja
Zorin Radovančević
Zorin Radovančević, 14/06/2013, 2.8 minuta, 693 pregleda
Blog kategorije: Blog, Google Analytics

Put do konverzije u skoro svakoj industriji često nije jednostavan i ovisno na kanale koje tvrtka koristi u privlačenju prometa standardni Google Analytics Multichannel report jednostavno više nije dovoljan (Top conversion paths – više informaciju u jednom od prijašnjih članaka).

Dobra praksa Multichannel izvještaja


Ako i kada izvještaj postane pretjerano kompliciran uz standardne postavke nužno je definirati kontekst i uistinu preslikati put kupca do konverzije. Jedan od mogućih načina je dodatno podesiti campaign tagove (u svim kanalima oglašavanja) kako bi se segmentacija kampanja mogla prilagoditi standardnom ciklusu kupovine.

Ako postavimo model u kojem imamo 3 osnovne vrste kampanja:

  • Generic (kategorija proizvoda ili problem)
  • Brand (brand ključne riječi)
  • Long Tail (specifični pojmovi)


u tom slučaju potrebno je dodatno definirati kroz campaign Tag  (utm_campaign – za pomoć pogledajte URL builder) dodatni dio npr. ProductGroup-A-Key-Generic ili Brand-Campaign-Key-AgencyName. Kada smo završili taj dio krećemo u izradu izvještaja unutar Google Analyticsa.

Conversions > Multi-Channel Funnels > Top Conversion Paths izvještaj je prvi korak. Nakon toga odaberemo opciju “Channel Groupings” i kliknemo na “Copy Basic Channel Grouping template…” (moja topla preporuka za osobe koji po prvi puta koriste Multichannel).

Copy Basic Channel - Google Analytics
Copy Basic Channel - Google Analytics

Spremni smo za dodati posebni kanal u kojem bi recimo za Brand kampanju na Google CPC Search kanalu koristili ove postavke (moguće je dodati i include Medium: ^(cpc|ppc)$ i Source: google no nije nužno):

Custom Channels - Google Analytics
Custom Channels - Google Analytics

Nakon izrade dodatnog kanala potrebno je podesiti i pozicije u redu kojim se primjenjuju pravila (ovo proavilo mora ići iznad paid traffica).

Ako koristimo dodatno tagiranje ili na neki drugi način prepoznajemo namjenu kampanje ili dio ciklusa kupnje možemo u izvještaju dobiti uzorke kao što je:

Brand Display Facebook CPC > Generic Search Google CPC > Brand Search Google CPC

Ovisno koliko su kampanje i sam proces kupovine kompleksni nužno je jako dobro razmisliti kako postaviti stvari u kontekst (tagiranje, proces kupovine, odlučivanje) kako bi to za osobu koja analizira ovaj izvještaj na kraju imalo smisla.

Više informacija o Multichannel analizi – https://support.google.com/analytics/answer/1191180?hl=en

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU