Pravila Google-a za AdWords agencije
Adam Vovra
Adam Vovra, 18/10/2016, 5.9 minuta, 796 pregleda
Blog kategorije: Blog, Google Adwords

Third-Party Policy


Prije suradnje s agencijom za AdWords oglašavanje, trebate se upoznati s osnovnim pravilima kojih se agencije moraju pridržavati.

Google je objavio „pravila za treće strane“ – pravila koja se odnose na to što su agencije dužne ispuniti i što svaki klijent može očekivati od agencije tj. „partnera treće strane“.

Pravila obuhvaćaju tri područja:

       - Uvjeti transparentnosti
       - Zabranjeni postupci
       - Uvjeti za izradu računa

Uvjeti transparentnosti


Predstavljaju informacije koje je potrebno podijeliti s klijentima. Treće strane, tj. agencije moraju uložiti opravdane napore da svojim klijentima (korisnicama) pruže relevantne informacije koje se od njih zatraže. U nastavku ćemo navesti zahtjeve koji se moraju ispuniti i koje se informacije moraju pružiti.

Troškovi i izvedba Google oglašavanja – moraju uključivati osnovne podatke o kampanjama u vidu troškova, klikova i pojavljivanja na razini računa za oglašavanje. U izvještaj se mora napisati točan iznos koji Google naplaćuje, a u to se ne ubrajaju naknade koje agencija naplaćuje.

Podijeliti izvješća o troškovima i izvedbi Google oglašavanja na način koji će korisnicima olakšati pristupanje izvješćima. Također, ovaj uvjet se može ispuniti tako da se korisnicima omogući izravno pristupanje računu, kako bi sami mogli vidjeti podatke o troškovima i izvedbi kampanje.



Izvješće o troškovima

Naknade za upravljanje – kada treća strana (AdWords agencija) naplaćuje naknadu za obavljanje usluga, ona bi trebala biti jasno naznačena. Agencija mora obavijestiti korisnika o naplaćivanju naknade.

Korisnički ID-ovi – vrlo je važno da korisnik ima pristup u svoj AdWords račun. Ukoliko dođe do nekih problema ili nedoumice u vezi s agencijom, pomoću Korisničkog ID-a može se izravno kontaktirati Google. Google nakon toga može ispravno istražiti sve probleme i pomoći.

Korisnički ID

Zabranjeni postupci


Postupci koji nisu dopušteni agencijama.

Pogrešne, obmanjujuće ili nerealne tvrdnje – takve tvrdnje prilikom opisivanja tvrtke su kažnjive. Primjer takvih tvrdnji: “Meni je agencija obećala da će moja web stranica stalno biti na prvom mjestu”. Agencije moraju biti iskrene i otvorene što znači kako će klijent lakše donijeti ispravnu odluku na temelju istinitih podataka vezanih za usluge, troškove i rezultate koje mogu očekivati.

Primjeri zabranjenih postupaka:

    - Jamčiti najviše položaje na Google-u
    - Tvrditi da će se oglasi prikazivati na Google pretraživanju u svakom trenutku
    - Predstavljati besplatne Google-ove proizvode kao proizvode za koje se plaća umetanje
    - Iznositi lažne tvrdnje o načinu na koji se izračunavaju AdWords troškovi
    - Nuditi neograničene klikove

Lažno tvrditi da su predstavnici tvrtke Google, da su jedina agencija koja to radi, te da imaju status u Google-ovom programu za treće strane kao što je Google Partners, prikazivanje bedža Google programa za koje agencija nije kvalificirana.

Certifikati

Uznemirujuće, nasilno ili nepouzdano ponašanje – klijenti trebaju dobiti jednako dobru uslugu od agencije (partnera treće strane) kao da direktno surađuju s Google-om.
Primjeri nedozvoljenog ponašanja:

    - Stalno nazivanje mogućih korisnika
    - Vršenje nepotrebnog pritiska na korisnika da se registrira ili nastavi surađivati s agencijom
    - Nagovaranje drugih korisnika da u ime agencije polažu Google certificirane ispite
    - Krađa identiteta
    - Ponuda AdWords vaučera na prodaju.

Uvjeti za izradu računa


Kako postaviti račune za klijenta.

Jedan oglašavač po zasebnom računu – je ključan za održavanje kvalitete. Agencija bi za svakog klijenta trebala otvoriti zaseban račun. Jedan od razloga je i to što Google gleda ukupnu izvedbu na računu (povijest računa) kao dio ocjene kvalitete. Obzirom da Google prikazuje jedan oglas po računu za određenu ključnu riječ, nema smisla više oglašivača staviti u isti korisnički račun pogotovo ako imaju iste ili slične proizvode ili usluge. Zbog toga je bitno imati zaseban račun za svakog pojedinačnog klijenta.

I za kraj, prije nego odlučite s kojom agencijom želite surađivati dobro proučite kojih pravila se agencije moraju pridržavati. Provjerite koriste li se agencije nekim od zabranjenih postupaka, te posluju li u skladu s Google-ovim pravilima o suradnji s trećim stranama. Ako uočite nepravilnosti u radu agencije kontaktirajte Google za pomoć prije rješavanju problema.

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Idemo u projekt skupa!

Hamag Bicro
ESIF
EU