Segmentacija registriranih korisnika za Google AdWords remarketing
Zorin Radovančević
Zorin Radovančević, 23/01/2013, 3.2 minuta, 656 pregleda

Ako koristite Google AdWords i Google Analytics remarketing kombinaciju vrlo vjerojatno ste shvatili kako je ipak u out of the box izdanju “limitiran” informacijama koje generira standardni Google Analytics tracking kod. Izmjenom ili nadopunom koda vaše aplikacije, bilo da se radi o internet trgovini ili malom blogu, moguće je izraditi dodatne liste koje koriste podatke koje ste od korisnika prikupili kod registracije, slanja upita i sl.

Unos specifičnih dodatnih informacija u Google Analytics trebao bi pratiti jednostavno osnovno načelo privatnosti krajnjeg korisnika tj. u Google Analyticsu nije dozvoljen import podataka koji sadržavaju ime, prezime, email …

Zašto onda uopće unositi dodatne informacije? Zbog boljih rezultata marketing kampanja. Jedna od mogućnosti je izrada demografskih grupa korisnika pa tako možemo uz pomoć programera napraviti osnovne skupine registriranih korisnika prema nekim obilježjima:

  1. Grupa A – žene – 18-35 godina
  2. Grupa B – žene – 36-55 godina
  3. Grupa C – muškarci – 18-35 godina
  4. Grupa D – muškarci – 36-55 godina
  5. Grupa n – X – Y-Z godina


Prikupljene liste daju nam za mogućnost izradu i prikazivanje vrlo različitih oglasa svakoj od ovih skupina. 

Za ovakav poduhvat potrebno je imati:

  1. prikupljene i dostupne podatke unutar aplikacije (internet trgovina)
  2. podršku programera koji nam omogućava slanje i definiranje podataka koji se šalju u Google Analytics

Prikupljanje podataka


Većina aplikacija, osobito onih koje služe za internet prodaju, imaju neku vrstu izrade korisničkog profila – registracije. Količina podataka koja se u tom trenutku prikuplja je proizvoljna. Idealno se temelji na potrebama marketinga i prodaje naravno uz kompromis. Pretjeran broj traženih informacija pri registraciji može dovesti do neželjenog prekida procesa. U ovom primjeru se uz naravno obavezna polja ime, prezime, e-mail i lozinka dodaju dvije stvari – izbor M/Ž i datum rođenja.

Slanje podataka u Google Analytics


Proces se trenutno može odraditi na dva načina:

Custom variables gdje koristimo:

_gaq.push([‘_setCustomVar’,
1, // označava slot varijable
‘GrupaKorisnika’, // naziv custom varijable
grupa_korisnika, // vrijednost varijable
1 // scope (za ovaj slučaj potrebno je postaviti 1 Visitor level)
]);


Event tracking gdje koristimo:

_gaq.push([‘_trackEvent’, ‘Remarketing’, ‘GrupaKorisnika’, grupa_korisnika]); 


U oba slučaja grupa_korisnika predstavlja vrijednost varijable – interno definirano u primjeru kao A-D – naravno moguće je koristiti i razumljivije nazive:).

Nakon što smo odradili prikupljanje i počeli primati podatke u Google Analytics dalje je sve prilično jednostavno.

U Google Analyticsu izradimo novu listu koristeći Create my own remarketing type using Visitor Segments i kreiramo filter:

Escape Google AdWords Remarketing Demografija
Escape Google AdWords Remarketing Demografija

Posebna zahvala: Branko Ajzele @Inchoo smiley

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU