Sex-shop.hr nije dovoljno sexy!
Escape Studio
Escape Studio, 06/10/2010, 4.0 minuta, 1431 pregleda

Iz naslova bi se dalo zaključiti da internet trgovina za odrasle sex-shop.hr nije dovoljno sexy, no ukoliko odete na nju i pogledate njezinu ponudu vidjet ćete da to nije tako. Ne, ja ovdje neću pisati o tome koliko je navedeni sex shop “sočan” ili ne, ovdje ću pisati o zanimljivom problemu na koji sam naišao.

Problem je povezan sa Adwords sistemom oglašavanja. Naime, Google ima pravo nedopustiti prikazivanje određenih oglasa ukoliko ti oglasi ili riječi (tj. fraze) nisu u skladu sa Adwords politikom oglašavanja. Ja osobno nemam ništa protiv tih pravila jer mislim da zaista nema smisla oglašavati droge, alkohol, oružje i slične proizvode i usluge. No, ponekad adwords sustav napravi i određene greške u provođenju svojih pravila. Dosad sam se susretao sa jednostavnim greškama kod kojih je bilo očito da je došlo do nesporazuma jer je google doslovno prevodio hrvatske riječi na engleski. Takve greške su se vrlo brzo ispravljale.

Problem o kojem pišem je da mi Google nije dopustio oglašavanje preko adwordsa za “sex-shop.hr” riječ (u toj određenoj ad grupi postoji još vrlo sličnih riječi tj. fraza koje nisu odobrene). Radi se, naravno, o Adwords accountu napravljenom za navedenu internet trgovinu sa mnoštvom ad grupa koje u sebi imaju dosta slične fraze i oglase koji se bez problema prikazuju. Ono što me zapravo natjeralo da napišem ovaj članak nije nedopuštanje prikazivanja oglasa za fraze te određene ad grupe već razlog (!) zbog kojeg se ne prikazuje. Naime, Google je odlučio da navedena fraza (sex-shop.hr i slične izvedenice) nisu dovoljno “odrasle” (adult) kako bi uzrokovale prikazivanje oglasa koji je okarakteriziran kao “Adult ad”!

Adwords problem for sex shop

Zanimljivo, zar ne? Fraza (sex-shop.hr) koja u sebi ima riječ “sex” nije dovoljno “odrasla” (mogli bismo reći seksi u duhu hrvatskog jezika) kako bi se prikazivao oglas koji u sebi ima potpuno iste fraze i vodi na potpuno isti URL! Greška u adwords sustavu. Upravo zbog toga sam i poslao email googlu u kojem sam tražio da se ispravi očigledna greška. Pri tome sam mislio da će sigurno ona osoba koja bude pregledala navedeni problem uvidjeti da je došlo do nelogične greške u samom sistemu i da će “ručno” omogućiti (čitaj:ispraviti grešku) prikazivanje oglasa. No to nije bilo tako. Da, dobro ste pročitali. Uostalom, evo najzanimljivija rečenica iz njihovog odgovora:”… Nema načina na koji sistemu možemo reći da je neka ključna riječ dovoljno adult ili ne – to sistem određuje prateći ključne riječi i svih search resultata koje one genriraju, te daljnjim klikanjem korisnika.”

Da li to znači da ukoliko Adwords sistem donese grešku u zaključivanju mi je više nemožemo ispraviti?
Hmmm… i HAL 9000 iz “Odiseja 2001” je donio par nelogičnih zaključaka pa svi znamo kako je to završilo…

Ne preostaje mi ništa nego se nadati da se Google neće ugledati na HAL-a smiley

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Idemo u projekt skupa!

Hamag Bicro
ESIF
EU