Slab CTR za exact match
Miroslav Varga
Miroslav Varga, 18/07/2014, 3.2 minuta, 790 pregleda

Izmjerili ste CTR na exact match keyworde ispod 1%? Čak ispod 0,5%? Napravili ste istu grešku kao i ja prije 3-4 godine. Pročitajte kako to ispraviti.

Mali CTR (Clickthrough rate)


Sjedih neki dan s potencijalnim klijentom. Žalio se da je jako nesretan jer je radio s Agencijom X i Agencijom Y (samo uz put: Uvjeren sam da su to ponajbolje AdWords agencije u RH), a ipak ima jako loše rezultate kampanje. Ima loš Quality score i plaća zato vrlo visoku cijenu klika u jako konkurentnom okruženju. Quality score je, uz postavljenu cijenu klika, najvažniji faktor koji utječe na poziciju oglasa (AdRank) i cijenu klika.

Što je CTR
Što je CTR?

Pisali smo više puta o Quality score na našem blogu (Damirov članak o Quality score-u, moj članak o Quality score-u). Naravno da je i nama Quality score važan jer izravno utječe na troškove oglašavanja. Ima puno rasprava o tome što sve ulazi u algoritam za izračun Quality score, ali svi se slažu jednom:

Najveći utjecaj na Quality score ima CTR (doduše, expected clickthrough rate)


CTR je omjer između broja klika na oglas i broja prikaza oglasa i preporučam da pročitate na našem blogu članak o Clickthrough rate ili CTR-u.

Ono što se kod AdWords sustava događa (kao i u cijeloj IT branši) jer velik broj promjena od kojih neke značajno utječu na kampanju. Ako stalno ne pratite novosti, naprosto plaćate više novaca. Tako se dogodilo i s dvije promjene koje je Google uveo u AdWords sustav.

Što ‘ruši’ CTR?


Uključene su u osnovne postavke kampanje, po defaultu, dvije opcije koje su značajno utjecale na dotadašnji način prikazivanja oglasa. Uključeni su Gogole search partneri pod networks izbornikom i uključeni su misspellings za exact i phrase keyworde:

Google search partners
Google search partners

Include misspellings
Include misspellings

Provjerite svoje povratne podatke


Ako imate ovakve brojke provjerite, search partners network:

Exact Keyword low CTR
Exact Keyword low CTR

To je vrlo jednostavno:

SEGMENTACIJA GOOGLE vs Search partners
SEGMENTACIJA GOOGLE vs Search partners

Izvještaj koji ćete dobiti odmah će Vam dati odgovor da li isključiti search partnere ili ne:

Kada isključiti search partnere
Kada isključiti search partnere

Da li isklučiti misspelling, morate provjeriti u Search terms izvještau. Search terms izvještaj bi bi trebalo gledati svakodnevno:

Search term izvještaj
Search term izvještaj

Ako provjerite te izvještaje i povratne podatke, moguće će da Vam CTR skokovito porasti, a to znači i bolji Quality score. Posljedično, niža je cijena klika i/ili bolja pozicija oglasa.

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Idemo u projekt skupa!

Hamag Bicro
ESIF
EU