Koliko je stvarno snažna brand ključna riječ i koliko prihoda, ciljeva ili posjeta donosi vašem poslu? Uz Advanced segments u Google Analytics-u ti podaci su vrlo lako dostupni za svakodnevnu provjeru.
Prije posla moramo provjeriti imamo li:
- Otvoren Analytics račun
- Ispravno implementiran kod na web stranici
Izrada novog Advanced Segmenta
Jednostavno kliknete na Advanced segments te nakon toga na New Custom Segment (na desnoj strani).
U sljedećem koraku ispunite potrebne podatke:
- Naziv segmenta (Brand keywords u našem slučaju)
- Definiranje segmenta – za ovaj primjer potrebno je definirati jednu ili više ključnih riječi za koje znate da su vaše brand ključne riječi (npr. Podravka, Ina, Nike)
Napomena: za dimenziju smo izabrali “Keyword” a kao operator smo izabrali Containing (jer zelimo uključiti i bogatije fraze u koje je uključena i brand ključna riječ).
Ova vrsta segmenta je skoro uvijek primjenjiva za jedan profil u Analyticsu što možete napraviti kao u primjeru na slici (neki manje specifični segmenti mogu biti primjenjivi na više profila):
Nakon što je sve uneseno testirajte postavke klikom na test segment i Analytics će pokazati inicijalni rezultat.
Ispravite postavke ili snimite segment za daljnje korištenje.
Korištenje segmenata
U naše primjeru najbolje je koristiti Traffic Sources > Sources > Search > Overview Report i upaliti segmente koji nas zanimaju.
Što sad? Prema segmentima je moguće utvrditi ponašanje i uspješnost bilo kakve aktivnosti na stranici ili izvan nje prema pojedinoj grupi korisnika (geografski, tehničke specifikacije, izvor posjeta i sl.). Koristeći ovaj primjer moguće je utvrditi ponašanje posjetitelja koji dolaze putem brand ključne riječi u odnosu na prosjek ili neki drugi segment koji kreirate (oni koji nisu došli na stranicu koristeći brand ključnu riječ?:)).
Postoje naravno i drugi načini kako doći do sličnih podataka za ovaj primjer (Search engine optimization report, Advanced filteri i sl.) no Advanced segmenti su moćna stvar a ovo je bio samo kratki uvod u osnove korištenja.
Sljedeći korak je povezivanje segmenata i ciljeva stranice (outcomes == goals == novac) gdje možemo dobiti informacije pomoću kojih možemo promišljeno, argumentirano i pravovremeno djelovati prema ciljanom segmentu.