Snaga brand ključnih riječi – Google Analytics
Zorin Radovančević
Zorin Radovančević, 06/07/2012, 2.9 minuta, 907 pregleda

Koliko je stvarno snažna brand ključna riječ i koliko prihoda, ciljeva ili posjeta donosi vašem poslu?  Uz Advanced segments u Google Analytics-u ti podaci su vrlo lako dostupni za svakodnevnu provjeru.

Prije posla moramo provjeriti imamo li:

  • Otvoren Analytics račun
  • Ispravno implementiran kod na web stranici


Izrada novog Advanced Segmenta


Jednostavno kliknete na Advanced segments te nakon toga na New Custom Segment (na desnoj strani).

Izrada novog Advanced Segmenta

U sljedećem koraku ispunite potrebne podatke:

  • Naziv segmenta (Brand keywords u našem slučaju)
  • Definiranje segmenta – za ovaj primjer potrebno je definirati jednu ili više ključnih riječi za koje znate da su vaše brand ključne riječi (npr. Podravka, Ina, Nike)

Ispunjavanje podataka

Napomena: za dimenziju smo izabrali “Keyword” a kao operator smo izabrali Containing (jer zelimo uključiti i bogatije fraze u koje je uključena i brand ključna riječ).

Ova vrsta segmenta je skoro uvijek primjenjiva za jedan profil u Analyticsu što možete napraviti kao u primjeru na slici (neki manje specifični segmenti mogu biti primjenjivi na više profila):

Segments - More Options

Nakon što je sve uneseno testirajte postavke klikom na test segment i Analytics će pokazati inicijalni rezultat.


Inicijalni rezultat

Ispravite postavke ili snimite segment za daljnje korištenje.

Korištenje segmenata


U naše primjeru najbolje je koristiti Traffic Sources > Sources > Search > Overview Report i upaliti segmente koji nas zanimaju.

Upaliti segmente koji nas zanimaju


Što sad? Prema segmentima je moguće utvrditi ponašanje i uspješnost bilo kakve aktivnosti na stranici ili izvan nje prema pojedinoj grupi korisnika (geografski, tehničke specifikacije, izvor posjeta i sl.). Koristeći ovaj primjer moguće je utvrditi ponašanje posjetitelja koji dolaze putem brand ključne riječi u odnosu na prosjek ili neki drugi segment koji kreirate (oni koji nisu došli na stranicu koristeći brand ključnu riječ?:)).

Postoje naravno i drugi načini kako doći do sličnih podataka za ovaj primjer (Search engine optimization report, Advanced filteri i sl.) no Advanced segmenti su moćna stvar a ovo je bio samo kratki uvod u osnove korištenja.

Sljedeći korak je povezivanje segmenata i ciljeva stranice (outcomes == goals == novac) gdje možemo dobiti informacije pomoću kojih možemo promišljeno, argumentirano i pravovremeno djelovati prema ciljanom segmentu.

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU