Prije pola godine Google je uveo dynamic snippete kao automatizirano proširenje oglasa koje prikazuje kategorije na temelju sadržaja odredišne stranice koje odgovaraju upitu korisnika. Kako oglašivači nisu mogli utjecati na to što će dinamični isječci prikazati, Google je uveo novo proširenje koje daje mogućnost odabira specifičnih značajki proizvoda ili usluga koje će biti istaknute uz oglas. To proširenje se zove structured snippets.
Structured snippets nam uvelike mogu pomoći u poboljšanju CTRa naših oglasa i kao takvi su nezaobilazni u adwords kampanjama.
Kako kreirati structured snippete?
Navedeno proširenje možete pronaći pod tabom ‘Ad extensions’ u padajućem izborniku ‘View’ kao ‘Structured snippet extensions’. Structured snippete možete kreirati na tri razine – račun – kampanja – ad grupa, a prednost u prikazivanju imaju niže u odnosu na više razine.
Pri kreiranju novih structured snippeta potrebno je odabrati jedan od 12 prethodno definiranih headera:
– Amenities – sadržaji uključeni uz proizvod ili uslugu
– Brands – brandovi iz asortimana proizvoda
– Courses – lista tečajeva i predavanja
– Degree programs – programi za stjecanje znanja
– Destinations – destinacije na kojima se nalazi proizvod ili usluga
– Featured hotels – hoteli uključeni u određenu ponudu
– Insurance coverage – ishodi pokriveni osiguranjem
– Neighborhoods – specifični gradovi ili četvrti na kojima tvrtka posluje
– Service catalog – popis usluga koje tvrtka nudi
– Shows – predstave, filmovi, izložbe i sl.
– Styles – stilovi proizvoda ili usluga
– Types – općeniti header koji mogu koristiti tvrtke za čije poslovanje ne odgovaraju prije navedeni headeri
Izaberite one headere kojima najbolje možete istaknuti značajke proizvoda ili usluge. AdWords nudi po 3 primjera za svaki header kako biste dobili ideju na što se određeni header odnosi. Nakon što se odlučite koje ćete headere koristiti uz oglase potrebno je ispuniti ‘value’ polja sa kategorijama, tj. karakteristikama za koje imate 25 znakova. Minimalno treba upisati 3, a maksimalno 10 kategorija.
Kada se budu prikazivali uz oglase minimalno će biti prikazana jedna kategorija (prednost imaju kategorije prema redoslijedu unosa u value polja). Maksimalan broj prikaza kategorija ovisi o dužini kategorija, te o veličini zaslona na kojem se oglas prikazuje.
Ostale mogućnosti kod kreiranja novih structured snippeta su odabir mobitela kao uređaja prema kojem će proširenje biti optimizirano, te postavljanje početka/kraja i rasporeda prikazivanja snippeta. Za odobrenje je potreban jedan radni dan.
Utjecaj snippeta na uspješnost oglasa
Structured snippeti su faktor pri izračunavanju Ad rank-a kao i ostala proširenja oglasa. Rezultati prikazani za snippete su zapravo rezultati oglasa uz koje su se snippeti prikazali, s obzirom da ne na njih ne može kliknuti.
Navedena proširenja smo dodali u kampanje kod više klijenata kako bismo vidjeli kako snippeti utječu na uspješnost oglasa. U jednom računu oglasi su u ukupno 12.939 prikazivanja ostvarili CTR od 8.29%.
Od ukupnog broja prikaza, oglasi su se sa snippetima prikazali 2.253 puta, te su u tim prikazima oglasi ostvarili CTR od 11.41%.
Na temelju dobivenih rezultata možemo zaključiti da snippeti imaju utjecaj na povećanje CTR-a oglasa uz koje su se prikazali. U ovom slučaju govorimo o povećanju CTR-a za 37.64% (moramo napomenuti da ukupni CTR sadrži i CTR oglasa sa snippetima tako da je CTR oglasa prikazanih bez snippeta niži od prikazanog).
Razlog veće klikanosti na oglas vjerojatno leži u činjenici da su snippetima prikazane dodatne informacije o proizvodima i uslugama koje su potakle korisnike da kliknu na oglas kako bi saznali više.
Najnovija vijest koja dolazi iz Googlea je da se od sada mogu prikazati dvije linije strukturiranih snippeta uz oglas. Trebamo imati na umu da se struktrirani snippeti neće uvijek prikazati zajedno, ali što ih više kreiramo, prilikom aukcije se izabere najbolja kombinacija ekstenzija koja dovodi do poboljšanja uspješnosti oglasa.
Kako se structured snippeti mogu prikazivati zajedno sa ostalim proširenjima pripazite da ne ponavljate iste informacije u različitim proširenjima. Svakako isprobajte strukturirane snippete i upotpunite oglas onim karakteristikama za koje smatrate da su najvažnije korisnicima.
Dodatno objašnjenje structured snippeta i upute za kreiranje možete pogledati i u ovom videu: