Što mjeriti u Internet trgovini? Ako koristite Google Analytics
Zorin Radovančević
Zorin Radovančević, 13/06/2014, 2.1 minuta, 1032 pregleda
Blog kategorije: Blog, Google Analytics

Velika većina internet trgovina mjeri samo osnovne informacije dostupne kroz standardne metrike i dimenzije u Google Analyticsu (link Dimensions & Metrics GA). Iako ih ukupno ima preko 300 nisu baš sve pretjerano korisne (barem ne za svakodnevno korištenje).

Kao i za sve projekte potrebno je prije implementacije mjerenja definirati što će se i na koji način pratiti te kako će neki interni odjel marketinga odlučivati u odnosu na izmjereno.

Kod internet trgovine situacija je kod mjerenja prilično jednostavna gdje će se u početku mjerenje odraditi na razini nekih ključnih, standardnih, metrika i dimenzija:

  • Revenue, Avg. Order Value, Bounce rate, Sessions, Ecommerce conversion rate i sl. (metrike)
  • Source / Medium, Campaign, Landing Page, Page, Transaction (product, category), Device category, Geo i sl. (dimenzije)

Optimizacija trgovine radi se i planira prema ključnim metrikama:

  1. Goal / Ecommerce Conversion rate (u odnosu na neku dimenziju – source / medium, keyword, campaign, device category i sl.)
  2. Revenue / Total goal completion – volumen prodaje ili leadova je uvijek bitan
  3. Average order value
  4. Cost Per Acquisition – trošak transakcije
  5. Funnel conversion rate
  6. itd.


I to su naravno ključne no samo osnovne metrike koje uspoređujemo kroz definirana vremenska razdoblja no kako možemo vidjeti što je razlog (ili u korelaciji) za povećanje ili smanjenje rezultata.

U nastavku je ispisana lista stvari koje na internet trgovini možete / morate pratiti kako bi analiza imala dubinu i sve promjene na siteu postaju mjerljive – barem dijelom:

Implementacija nije uvijek jednostavna no prilično je dobro dokumentirana:


Bitna napomena – mjerite ono što vam treba i što mislite da vam pomaže u svakodnevnoj analizi.

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU