Velika većina internet trgovina mjeri samo osnovne informacije dostupne kroz standardne metrike i dimenzije u Google Analyticsu (link Dimensions & Metrics GA). Iako ih ukupno ima preko 300 nisu baš sve pretjerano korisne (barem ne za svakodnevno korištenje).
Kao i za sve projekte potrebno je prije implementacije mjerenja definirati što će se i na koji način pratiti te kako će neki interni odjel marketinga odlučivati u odnosu na izmjereno.
Kod internet trgovine situacija je kod mjerenja prilično jednostavna gdje će se u početku mjerenje odraditi na razini nekih ključnih, standardnih, metrika i dimenzija:
- Revenue, Avg. Order Value, Bounce rate, Sessions, Ecommerce conversion rate i sl. (metrike)
- Source / Medium, Campaign, Landing Page, Page, Transaction (product, category), Device category, Geo i sl. (dimenzije)
Optimizacija trgovine radi se i planira prema ključnim metrikama:
- Goal / Ecommerce Conversion rate (u odnosu na neku dimenziju – source / medium, keyword, campaign, device category i sl.)
- Revenue / Total goal completion – volumen prodaje ili leadova je uvijek bitan
- Average order value
- Cost Per Acquisition – trošak transakcije
- Funnel conversion rate
- itd.
I to su naravno ključne no samo osnovne metrike koje uspoređujemo kroz definirana vremenska razdoblja no kako možemo vidjeti što je razlog (ili u korelaciji) za povećanje ili smanjenje rezultata.
U nastavku je ispisana lista stvari koje na internet trgovini možete / morate pratiti kako bi analiza imala dubinu i sve promjene na siteu postaju mjerljive – barem dijelom:
Implementacija nije uvijek jednostavna no prilično je dobro dokumentirana:
Bitna napomena – mjerite ono što vam treba i što mislite da vam pomaže u svakodnevnoj analizi.