Što nam je potrebno za oglašavanje na Facebooku/Instagramu?
Ana Bošković
Ana Bošković, 18/02/2022, 6.3 minuta, 613 pregleda

Oglašavanje kod novog klijenta može biti pokrenuto kroz par dana, a nekada se taj proces oduži i na više tjedana. Ovaj blog je kreiran kako bismo pružili što više informacija o tome što nam je potrebno za pokretanje oglašavanja na društvenim mrežama - pa krenimo redom:

Facebook profil

Svako oglašavanje je vezano za oglašivača, tj. Facebook profil osobe koja će kreirati oglase. Važno je da Facebook profil sadrži točno ime i prezime oglašivača jer Facebook svaki lažni profil smatra prijetnjom te nerijetko blokira taj profil te mu tako oduzima mogućnost kreiranja oglasa u budućnosti. 

Ako imate otvoren Facebook Business Manager te su u njemu dodani lažni profili, svakako ih je potrebno ukloniti i zamijeniti s profilima koji predstavljaju stvarnu osobu (podaci se moraju podudarati s podacima s osobne iskaznice/putovnice).

Facebook Business Manager

Facebook Business Manager je krovni račun koji sadržava sve što je potrebno za oglašavanje: Facebook stranicu, Instagram profil, Oglašivački račun, Pixel, katalog itd.

Business Manager uvelike olakšava cijeli proces oglašavanja, praćenja podataka i analiziranja rezultata. Upute za kreiranje možete pronaći na sljedećem linku.

Dodavanje korisnika u Facebook Business Manager

Potrebno je nas oglašivače dodati u Business Manager s admin pravima kako bismo pregledali sve postavke i pomogli u procesu postavljanja svega potrebnog.

Facebook page

Svaki oglas koji se pokreće mora se povezati s Facebook stranicom koju se želi promovirati. Kako bi se to moglo napraviti, potrebno je u Facebook Business Manager dodati tu Facebook stranicu. Upute za to možete pročitati ovdje.

Ponekada se ovaj korak ne može napraviti jer povezivanje treba odobriti osoba koja je kreirala Facebook stranicu. U tom slučaju rješenje je dodavanje oglašivača na Facebook stranicu kao admina.

Instagram profil

Ako u oglašavanju želite koristiti Instagram profil, potrebno ga je spojiti s Business Managerom. To spajanje vam omogućuje kreiranje publike koje je ostvarila interakciju s objavama na tom profilu. Korake za spajanje možete pronaći na ovom linku.

Napomena: Postoje klijenti kojima je cilj oglašavati se samo na Instagramu jer smatraju da na toj društvenoj mreži puno lakše dolaze do ciljanje publike. Iako je ciljani placement samo Instagram za pokretanje oglašavanja je svakako potrebno otvoriti i objaviti Facebook stranicu bez koje oglašavanje nije moguće. U tom slučaju je važno postaviti najvažnije informacije o brandu na Facebook stranici i kroz jednu objavu usmjeriti korisnike na Instagram profil gdje mogu ažurnije pratiti novosti ili vas kontaktirati.

Ad account

Sve aktivnosti u oglašavanju se odvijaju ovdje - u računu za oglašavanje. Prilikom otvaranja potrebno je odabrati vremensku zonu (najbolje je odabrati onu na kojoj se brand nalazi) i valutu u kojoj će se naplaćivati oglašavanje. Više o kreiranju Ad accounts možete pročitati ovdje

Verifikacija domene

Kako bi korištenje evenata bilo što potpunije, potrebno je verificirati domenu na koju ćemo usmjeravati korisnike kada kliknu na oglas. Postoji 3 načina verifikacije:

Kada odaberete željeni način sustav će vam izbaciti upute za verifikaciju.

Napomena: Nije moguće verificirati poddomenu neke stranice npr. poddomena.domena.hr nego je potrebno verificirati domenu domena.hr. Tu može doći do komplikacija ako netko drugi želi koristiti istu domenu za oglašavanje u drugom Business Manageru. Domenu je moguće podijeliti, ali ako imate odvojene Pixele, samo će jedan Business moći koristiti Pixel i to onaj koji je povezan s domenom (više o tome).

Katalog proizvoda

Ako imate webshop svakako je prijedlog kreiranje kataloga - kontejnera koji sadrži podatke o svim proizvodima koji se nalaze na webshopu. Feed koji se dodaje u katalog najčešće rade developeri koji su zaduženi za održavanje web stranice. Na što sve treba paziti prilikom kreiranja feeda možete pročitati ovdje. Ako je vaša stranica kreirana u Wordpressu ili na Shopifyju tada feed možete jednostavno izvući iz tih platformi.

Audience

Jedna od važnijih točaka je i vaše viđenje ciljane publike. Koja je starost vaše publike, odnosi li se vaša usluga ili proizvod više na žene ili na oba spola. Koji bi mogli biti interesi korisnika koji su zainteresirani za vašu ponudu? 
Svaka informacija nam je bitna, a mi ju dalje razrađujemo u sustavu kroz testiranja tople (korisnici koji su već upoznati s vašim brendom, remarketing, ostvarili interakciju na Facebook stranici ili Instagram profilu) i hladne (široko ciljanje korisnika, postavljanje interesa, publike koje su slične remarketing publici i slično) publike kako bismo našli najbolju formulu za ostvarenje što boljih rezultata.

Najvažnije od svega je da smo u svakom koraku mi uz vas kako bismo što brže i bezbolnije pripremili sve i započeli oglašavanje. :)

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Iza svakog ekrana je čovjek.