Što su društvene mreže, ku’iš tu duminu?
Miroslav Varga
Miroslav Varga, 28/01/2011, 8.0 minuta, 835 pregleda

U Osijeku je 26.01.2011. godine održan seminar o društvenim mrežama. Seminar je bio odlično najavljen u medijima. Stoga sam htio napisati članak na blogu kako je bilo, ali preduhitrio me jedan polaznik. Evo njegove priče iz klupe. Samo sam dopunio tekst slikama.

Uživajte,
Miroslav Varga:

Pogled iz klupe


Privučen odličnim predavačima koji su najavljeni na seminaru "Što su Socijalne mreže, kuiš tu duminu?", počeo sam nagovarati prijatelje preko Facebooka i Twittera da zajedno odemo. Predavanja su održana u Centru za poduzetništvo BIOS Osijek (na prvom katu, a nema lifta "UHhh!").  Zauzimanje pozicije kako bi se bolje vidjela prezentacija, čuju predavači i naravno dobacuju neugodna pitanja.

Predavači su krenuli. Prvi gsp. Krešimir Macan. Odlično predavanje o tome kako naše društvo velikih igrača, vlade i estrade zanemaruje utjecaj društvenih mreža. Točnije samo ih koriste 5 minuta prije izbora, a potom nema nikoga na računu 4 godine ili do izlaska nove "longplay-ke".

Što su društvene mreže - Krešimir Macan
Kako su društvene mreže promijenile svijet – Krešimir Macan

Sljedeći govornik na pozornici je koristio jedno od najjačih oružja poznatih svijetu "VIDEO".
Gospodin Miroslav Varga je pokazao u svojoj prezentaciji da je kombinacija društvenih mreža i korištenje video servisa postalo najsnažnije marketinško oružje sadašnjosti. Velikim brojem primjera kako treba koristiti društvene mreže i video mogu izdvojiti jednu vrlo lijepu priču. Kao ljubitelj vlakova malo sam se zaintrigirao kada je spomenuo Francuske željeznice. Kako spojiti željeznicu i Facebook, dosta čudna kombinacija.


Kako Youtubom do desetaka milijuna osoba
Kako Youtubom do desetaka milijuna osoba – bez novaca; Miroslav Varga

Kratki uvod u priču: Francuske željeznice su bile u banani (ne baš kao Hrvatske), ali oni brže reagiraju na pad broja putnika u odnosu na naše. Problem je bio što su mladi ljudi počeli putovati svim drugim vrstama prijevoza, samo ne željeznicom. Reakcija Francuskih željeznica je sazivanje sastanka sa marketinškim stručnjacima i savjetovanje kako vratiti povjerenje mladih putnika. Odlučeno je: Otvaranje Facebook računa na ime Francuskih željeznica i prvo što su napisali na FB je: Što vam to smeta na željeznici?

I onda je počelo… Kao da kod nas neki igrači poput HEP-a, T-Com-a, VIP-a i sličnih otvore račun na FB – VATRA. Ljudi su počeli pisati svašta, nema ovo, nema ono, ne valja ovo, ne valja ono…! A ekipa iz marketinga samo je pratila i pravila bilješke.

Njihov odgovor na sve prigovore možete vidjeti na YouTube. Ali prije nego pogledate video malo da vam pojasnim. Pratili su određeni broj ljudi na FB i saznali kada putuju željeznicom. Zatim slijedi iznenađenje….

Kako su problemu pada putnika prišli u francuskim željeznicama

Kako vratiti povjerenje s odličnom idejom, malo improvizacije, upotrebom društvenih mreža i videa pokazala se i više nego dobitna kombinacija. Povjerenje putnika vraćeno, broj mladih koji su i bili ciljana grupa, je u porastu.

Još jedan zanimljiv primjer iz Osijeka o korištenju društvenih mreža i videa našao je svoje mjesto u prezentaciji. Kao primjer gospodin Varga je izdvojio Ključ 13 – ekipu ljubitelja alata (pravog alata, ne Photoshop alata za obradu slike). Uz pomoć ekipe stručnjaka s puno kratica u imenima (SEO, GEO, MEJO, DR, MR, FR i vjerovali ili ne, nijedan inženjer) savjetuje se kako ideju sprovesti u djelo. Gledatelji mogu vidjeti predstavljanje alata, projekte uradi sam, testove "koji je bolji", kako se nešto koristi i slično. Ekipa ključa 13 otvara račun na Facebook i Twitteru. Odgovaraju na pitanja svojih gledatelja, savjetuju ih, isprobavaju koji je alat bolji za koji posao i slično. Vrlo brzo sponzori (tvrtka Centar Alata i portal dokumentarci.com) primjećuju povećani promet na svojim stranicama. Centar Alata, kao glavni sponzor primjećuje da se broj poziva, upita i narudžbi povećava. Pojavljuje se jedna specifična situacija koja je posebno naglašena: Broj posjeta poslanih s www.kljuc13.com na stranicu www.centar-alata.hr je premašio sve osim google.hr. Ali posjete s www.kljuc13.com bile su kvalitetnije gledano sa stanovišta bounce rate i time on site. Čak 2 puta!


Kako komunicirati Twitterom - Sir Željko Riha
Kako komunicirati Twitterom – Sir Željko Riha

Predavači koji su slijedili, Tomislav Bilić i Sir Željko Riha odličnim primjerima upotrebe bloga i Twittera pokazali su kako svaka tvrtka pravilnim korištenjem može izvući velike koristi – blog zamjenjuje cijeli marketinški odjel prodaje, a Twitter vrlo lako može služiti kao komunikacijski kanal bez premca.


Kako blog može zamijeniti odjel prodaje – Tomislav Bilić
Kako blog može zamijeniti odjel prodaje – Tomislav Bilić

Važno je pri tome znati upravljati Twitter komunikacijom, izbjeći zamke i znati kako se iz njih izbaviti, upadnete li slučajno u njih. Izrešetani sa strane publike, odlično su se "držali". Sada konačno znam kako ću početi pisati blog i čemu služi #ff, #pp, #prvasmjena, #pratipetak, #followfriday i silan niz drugih tagova koje sam primijetio u Twitteru. Najbolji mi je primjer bio upravljanje Twitter Customer servisom. Mislim da će to "velike" tvrtke jako primijetiti, budu li neozbiljne.

Kako korisiti facbook u komercijalne svrhe – Davor Runje
Kako korisiti facbook u komercijalne svrhe – Davor Runje

Upotrebu Facebook-a u marketingu nam je pokazao gsp. Davor Runje na primjeru "Životinjsko carstvo". Kao osoba koja je bila lagano iznervirana sa Životinjskim carstvom na FB bio sam zaprepašten s brojevima koji su bili pokazani. Broj posjeta, broj ispunjenih albuma, opterećenje na serveru i koja vrsta igrača je bila najzastupljenija. Izuzetno zanimljiva je bila prezentacija projekta kupi.me kojeg je izradio Drap d.o.o, tvrtka gospodina Runje.

Korištenje Facebook-a u poslovanju
Saznali smo što znači korištenje Facebook-a u poslovanju

Pitanja su sijevala sa svih strana, na što je gsp Runje odgovarao pokazujući druge primjere. Iako zvuči čudno, ovo je prvi seminar na kojem sam bio, gdje ljudi nisu htjeli otići ni nakon produžetka od pola sata. Naprosto se nismo dali otjerati, a predavači su bili izuzetno susretljivi.

Mogu ovaj tekst samo završiti sljedećom rečenicom:
Može vam biti žao što niste bili na seminaru "Što su Socijalne mreže, kuiš tu duminu?"

Dejan
Voditelj Ključa 13
[email protected]

P.S. Dopunske informacije mogu dati ako mi netko plati kavu.

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Idemo u projekt skupa!

Hamag Bicro
ESIF
EU