U online svijetu, vaša web stranica je izlog putem kojeg predstavljate svoju uslugu ili proizvode i nastojite ih prodati svojim posjetiteljima. Landing page (odredišna stranica) predstavlja stranicu na koju vaši posjetitelji dolaze (”slijeću”) nakon što kliknu na vaš oglas koji su vidjeli na nekom portalu, Google tražilici, nekoj društvenoj mreži i slično.
Landing stranice imaju težak zadatak – moraju posjetitelje upoznati s onime što vi nudite, zainteresirani ga za vaš proizvod/uslugu i na kraju, navesti posjetitelja da ostvari cilj web stranice (slanje upita, kupnja i slično). Određeni korisnici su se upoznali s vašim brandom i onime što nudite (posjetili vašu offline trgovinu, prate vas na Facebooku, pročitali recenziju, dobili preporuku itd.), ali i dalje ta stranica treba biti jednostavna tako da korisnik može brzo i jednostavno unutar par klikova pronaći što ga zanima i ostvariti cilj stranice.
Zadatak AdWords kampanja je dovesti relevantnu posjetu na stranicu. Nakon što korisnik posjeti stranicu, njezin zadatak je posjetitelju ispričati priču s čime se vi bavite i zašto baš odabrati vaš proizvod ili uslugu. Zbog toga su landing stranice izrazito bitne kod online kampanja. U drugom dijelu ovog posta pokazat ćemo vam koliko zapravo kvalitetna landing stranica može utjecati na rezultate AdWords kampanja.
Nijedna landing stranica nije savršena, uvijek postoji nešto što se može dodatno testirati u svrhu poboljšanja. U nastavku smo istaknuli nekoliko osnovnih stvari koje svaka landing stranica treba imati, kako bi lakše predstavila posjetiteljima vaš proizvod/uslugu i samim time ostvarila cilj:
1. Jasan naslov – ovo će biti jedna od prvih stvari koju će posjetitelji vidjeti kad posjete stranicu. Poruka treba jasno istaknuti da vi imate upravo ono što korisnik traži, odnosno što će riješiti njegov problem i da je došao na pravo mjesto. Posjetitelji su nestrpljivi i svakako je bitno da odmah pri dolasku na stranicu razumiju što vi nudite i je li upravo to ono što njima treba i što će njima pomoći. Ako posjetitelji ne mogu razumjeti što vi prodajete, napustit će stranicu misleći kako nema ono što njima treba.
2. Podnaslov – podnaslov može biti kao potpora naslovu, da dodatno objasni koji problem vaš proizvod rješava, zašto korisnik treba odabrati baš vas. Ukratko, ono zbog čega se vi ističete u odnosu na konkurenciju.
3. Slika ili video – slika vrijedi tisuću riječi. Korisnici na internetu su nestrpljivi, a slika ili video može im zadržati pažnju. Na landing stranicu mogu se postaviti slike na kojima će se slikovito objasniti vaša usluga ili kako ona rješava neki problem, slike samog proizvoda i slično. Također, nije loša ideja postaviti kratak video u kojem će biti objašnjeno korištenje proizvoda ili prikaz korištenja proizvoda u pravom svijetu.
4. Vaše prednosti – nakon što ste privukli posjetitelja da nastavi čitati o vašem proizvodu ili usluzi, potrebno mu je istaknuti i malo detaljnije opisati koje točno prednosti dobiva ako odabere vaš proizvod/uslugu, nekakve tehničke specifikacije proizvoda itd. Ono što je istaknuto u naslovu, ovdje je dobro sada detaljnije opisati u kratkim crtama što korisnik dobiva ako vas odabere.
5. Cilj stranice – poziv na akciju (Call to Action) – stranica treba sadržavati poziv na akciju, odnosno poziv da pošalje upit, klikne na broj i nazove vas, kupi proizvod – poziv da napravi ono što za vas predstavlja cilj vaše web stranice. Klijenti često podrazumijevaju da ako imaju kontakt formu na svojoj web stranici da će ju korisnici znati pronaći i poslati upit. To često nije točno, i zbog toga je bitno imati jasno istaknut poziv na akciju koji će korisnika jasno uputiti gdje može poslati upit ili obaviti kupnju.
Kod izrade landing stranica, bitno je obratiti pažnju na broj stvari koje mogu posjetitelja odvratiti od toga da ostvari cilj stranice. Svakako treba smanjiti broj linkova koji mogu korisniku privući pažnju i odvesti na neku drugu stranicu, jer time gubite priliku da on ostvari cilj.
Također, na stranicu možete postaviti recenzije korisnika, istaknuti osvojene nagrade, certifikate, broj uspješno obavljenih usluga.
Koliko je zapravo bitna dobra landing stranica, pokazat ćemo na sljedeća dva primjera.
U prvom primjeru klijent je imao landing stranice za usluge koje smo oglašavali, ali stranice nisu sadržavale kontakt formu. Kontakt forma je postojala na web stranici, ali nije bila jasno istaknuta. Napravljena je izmjena na landing stranicama, te je postavljena kontakt forma.
Promjena je napravljena sredinom rujna 2015. godine. Na slici se može vidjeti kako je broj poslanih upita preko AdWords kampanja porastao odmah nakon izmjene.
Korisnici su očito bili zainteresirani za uslugu, ali su imali problema pri pronalasku načina kako ih kontaktirati, te su u tom procesu traženja odustajali.
Nakon postavljanja kontakt forme, već u listopadu je zabilježeno povećanje broja upita za 400% u odnosu na lipanj, dok je prosječna stopa konverzije porasla za 250%.
Kod drugog primjera, klijent kod pokretanja AdWords kampanje nije imao posebnu landing stranicu na koju smo vodili posjetitelje koji kliknu na oglase. Nakon što je u rujnu prošle godine kreirana posebna landing stranica koja je sadržavala cijene usluga i točne specifikacije, te jasan poziv na akciju koji je vodio na kontakt formu, upiti su drastično skočili.
Za usporedbu, u prosincu su ostvarena 132 upita, što je povećanje od 164% u odnosu na svibanj (50 upita) prošle godine. Stopa konverzije porasla je u prosincu za 413% u odnosu na svibanj.
Kod klijenata nismo zabilježili nikakve sezonalne skokove, što pokazuje da je rast konverzija zapravo rezultat promjena landing stranica, a ne sezonske ponude.
Kao što smo rekli, ne postoji točno definiran način kako treba landing stranica izgledati. U ovom članku naveli smo neke osnovne elemente koje bi landing stranica trebala sadržavati. Na temelju naših dosadašnjih iskustava, kreiranjem posebnih landing stranica za AdWords kampanje uspjeli smo poboljšati rezultate.
Valja istaknuti da se kod navedenih primjera AdWords kampanje nisu značajno mijenjale po pitanju strukture i targetiranih (ciljanih) riječi. Ovo samo pokazuje da AdWords kampanje ne mogu same obaviti posao. Mi možemo dovesti relevantnu posjetu na stranicu, ali stranica je ta koja ima zadatak prodati proizvod ili uslugu posjetiteljima.