Stvarna zarada od Google AdWords kampanje
Miroslav Varga
Miroslav Varga, 19/07/2011, 6.7 minuta, 790 pregleda
Blog kategorije: Blog, Google Adwords

Kolika je stvarna zarada od Google AdWords kampanje?

Znadete li izmjeriti mikrokonverzije ili konverzije s odgodom?


Imate web-sjedište ili web-trgovinu i pokrenuli ste internetsku oglasnu kampanju? Niste zadovoljni povratom ulaganja? Ako ste uložili 1000,00kn, očekujete 2000,00kn prihoda jer tako kaže Google (analizu prezentirao Hal Varien u travnju 2011. godine).

Što realno očekivati od Google AdWords kampanje?


Ima jedna vrlo važna stvar koju ste možda previdjeli – konverzije s odgodom. Neki autori to nazivaju i mikro konverzije (Avinash Kaushik). Ako svojom kampanjom ostvarujete postotak konverzija od 0.8 – 2% to je vrlo dobro. Ako ostvarujete 2-5% onda ste pravi Guru. Ninđa! Konverzionist! Chuck Norris!

Zvuči čudno, ali ne morate biti nezadovoljni ako Vam 95% posjetitelja dođe na stranicu i ništa ne kupi. Ako mjerite samo količinu narudžbi, 5% konverzija je izuzetno visoko. Ali važni su Vam i oni koji nisu ništa kupili. Morate mjeriti kako se ponašaju posjetitelji dok su na vašem web-sjedištu i pokušati prepoznati koje ste koristi ostvarili. Koliko bi mogli očekivati od konverzija (kupnji) koje će se dogoditi kasnije? Odnosno kolike su Vam konverzije s odgodom (ili engleski LTC – long term conversions). Koristite li Google AdWords sustav, vrlo je jednostavno mjeriti konverzije – direktne kupnje ili one kupnje s odgodom. Ukoliko koristite Google Analytics stvar je još jednostavnija – postavite ciljeve (Goals) u dva koraka.

1.Korak – prijavite se u svoj Google Analytics račun i kliknete na edit:
Kako namjestiti ciljeve (GOALS) u Google Analytics sustavu korak [1/2]

2. Korak – dodate ciljeve (Goals) putem klika na Add goal:
Kako namjestiti ciljeve (GOALS) u Google Analytics sustavu korak [2/2]

Primjer kako to radi Amazon

Koje sve konverzije s odgodom mjeri Amazon
Koje sve konverzije s odgodom mjeri Amazon

Nismo radili za Amazon smiley i znam da u Hrvatskoj nema tvrtke veličine Amazona, ali zašto ne učiti od najvećih i najboljih? Pogledajte tri moguća cilja (ima ih puno više na samoj stranici) koje bi mogli mjeriti na Amazon web-sjedištu: Prijava u bazu korisnika, izrada liste želja ili kupnja poklon kartice. Niti jedan od tri odabrana cilja nije izravna prodaja, ali sva tri mogu ostvariti i ostvaruju konverzije s odgodom.

Možete primjerice kreirati wish-list ako imate rođendan ili svatove i poslati tu listu e-mailom svojim prijateljima. Iako niste ništa u tom trenutku kupili, potencijalno ste Amazonu ostvarili nekoliko kupnji (konverzija) s odgodom. Ili pogledate uvjete za kupnju poklon kartice-bona. Ili se prijavite u bazu korisnika odnosno primatelja Newslettera.

Ako imate trenutno 1000 pretplatnika na Newsletter koji Vam ukupno naruče 1000,00kn, svaki novi pretplatnik na Newsletter Vam vrijedi 1,00kn. Ako Vašom kampanjom ne generirate niti jednu narudžbu, ali Vam se prijavi za primanje Newslettera 1000 novih korisnika, Vaša je kampanja ostvarila 1000,00kn prihoda s odgodom.

Jedina je razlika u tome što kupac koji naruči putem košarice, prihod ostvaruje odmah,. Newsletter pretplatnik će to napraviti vjerojatno u nekom nadolazećem razdoblju. To nazivam očekivani prihod.

Zašto konverzija s odgodom ili mikrokonverzija predstavlja očekivani prihod?


Dobro je posvetiti pažnju koliko posjetitelja koji su došli putem oglasne kampanje, se prijavilo za primanje Newslettera. To usporedite s dosadašnim prihodima po svakom Newsletter pretplatniku. Također ima smisla usporediti te podatke s brojem osoba koje su izradile wish listu ili nazvale s mobilnog uređaja ili poslale mail ili pogledale stranicu s kontakt podacima itd. Samo analiziranjem svih tih aktivnosti možete izračunati koliki prihod možete očekivati u nadlozećem razdoblju odnosno koliko ste imali konverzija s odgodom. To je pravi rezultat internetske kampanje. Zato fokusiranje samo na konverzije ostvarene od direktne prodaje može biti potpuno pogrešno.

Tko pogodi metu, promašio je sve ostalo!


Primjerice, ako Vam internetska kampanja ostvari na uloženih 1.000,00 kn 20 prodaja koje su u vrijednosti 50,00kn Vaš je stupanj konverzije 2%, a zarada 1.000,00kn. Ali ako Vam prosječni posjetitelj koji popuni wish-listu iz primjera Amazona donese u budućnosti 10 narudžbi vrijednosti 120,00kn, tada Vam je prihod (s odgodom ) 1.200,00kn.

Stoga se nemojte fokusirati samo na optimizaciju za direktnu prodaju. Sagledajte svoju kampanju cjelovito, sa svim potencijalnim koristima koje Vam može donijeti. Koji puta je očekivani prihod ili konverzija s odgodom puno važnija za Vaše poslovanje nego ostvarene narudžbe. Postoje odlični alati koje možete koristiti kako bi izmjerili direktne i dugoročne koristi od svoje internetske kampanje. Nemojte samo tražiti maksimalni broj direktnih prodaja. Kako ja to volim to reći, pogodite li metu, promašili ste sve ostalo.

Svakako Vam savjetujem ugradnju ciljeva u Google Analytics sustav i/ili mjerenje konverzija u Google AdWords sustav. Počnite mjeriti svoje očekivane prihode i konverzije s odgodom. U svijetu se te konverzije s odgodom nazivaju mikrokonverzije. Osobno ne volim taj naziv. Kada god pokušavam nekome objasniti taj pojam, on počne razmišljati u kategoriji mikro prihoda.

Kako nekom direktoru prodajnog ili marketinškog sektora objasniti da mikro-nešto može tvrtki (s odgodom) donijeti milijune prihoda od kampanje?

Napomena:

Ovaj članak je prvobitno objavljen na našem engleskom blogu. Tamo ga je komentirao Avinash Kaushik, svjetski autoritet po pitanju mikrokonverzija i složio se samnom.

Ukoliko mi pak ispunite ovu kratku anketu čiji su  dosadašnji rezultati prikazani, besplatno ću Vam pomoći u kreiranju Vaših ciljeva u Google Analytics ili kreiranju konverzijskog koda u Google AdWords sustavu.

Anketa mikrokonverzije

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU