Superweek 2015 – Povratak zdravog razuma
Miroslav Varga
Miroslav Varga, 25/01/2015, 5.6 minuta, 687 pregleda

Superweek je najveća regionalna Google Analytics konferencija i jedna od 5 najvažnijih na Svijetu. Bili smo jedini iz Hrvatske i saznali štošta.
 

Kako je bilo na Superweeku 2015?


Superweek 2015 je trajao od 20.01.2015. – 22.01.2015. godine. U tri dana bilo je tridesetak iznimnih prezentacija, desetak panela i dvije radionice. Možda je najkraće sve opisati krilaticom – Vraćamo se zdravom razumu.

Zorin na Superweeku
Zorin na Superweeku

Najzanimljivije crtice svakog predavača su intenzivno objavljivane na Twitteru i može ih se potražiti tamo pod oznakom #SPWK. Moja lista predavača je:

1. Craig Sullivan s predavanjem Illusions, Lies and Myths of AB testing

2. Gary Illyes s predavanjem Ask us (o.a. Google) anything

3. Simo Ahava s predavanjem Google Analytics Bag o’ Tricks

Vrlo zanimljiva predavanja su imali još Dough Hall, Yehoshua Coren, Brian Egerup Kjaerulf, Kristoffer Ewald, Charles Farina, Matt Gershoff, Ravi Pathak i Jeff Sauer. Svakako preporučam da ih pratite jer pišu iznimne i korisne Google Analytics blog članke.

#SPWK na Twitteru


Kolega Zorin i ja imali smo nekoliko vrlo dijeljenih tvitova, a možete ih lako pronaći na Twitteru ako potražite #SPWK.

#SPWK Tweets

Osobno mi se posebno svidjelo predavanje Craiga Sullivana koji je obuhvatio više primjedbi koje su i drugi spomenuli. Možda je najzornije opisao probleme koje smo i mi primijetili da tvrtke u Hrvatskoj rade, kada rade A/B testing svojih web stranice i rezultata prodaje / konverzije. Najkraće rečeno:

  • ne vode dovoljno računa o točnosti mjerenja i prikupljanje podataka,
  • ne vode računa o točnosti i veličini uzorka,
  • ne uključuju u uzorak dovoljno ‘neutralan’, odnosno demografski točan uzorak,
  • testiraju bez jasnog protokola i metoda odluke i
  • zaključuju na temelju pouzdanosti koja uopće to nije.

Ako se u takvu jednadžbu uključi i veliko odstupanje broja konverzija zabilježenih u ERP-u tvrtki naspram Google Analytics sustava (primjetili smo da u Hrvatskoj mnoge tvrtke smatraju odstupanje od preko 10% sasvim normalno. Nakon što mi podesimo Google Analytics, odstupanja ne bi trebala prelaziti 2-3%) jasno je da odluka o alokaciji proračuna zbog 3% povećenja prodaje zvuči neutemeljeno.

Avinash Kaushik
Avinash Kaushik

Također je važno pri tome voditi računa da nam nisu svi internetski korisnici podjednako važni.

Što je još zanimljivog spomenuto na Superweek 2015?


Svakako je premalo jedan blog post da se navedu sve zanimljivosti Superweeka. Ako ništa drugo jer mi kolege iz ureda ne daju da objavim na blogu sve kako Escape ne bi izgubio konkurentsku prednost. Ipak, činjenica je da je Gary Illyes obznanio neke stvari o Google search algoritmu koje ne smijem objaviti jer nas je tako zamolio (Please guys, this is off the record :). Gary je inače autor HTTPS: promjene zbog koje smo ostali bez organic keywords u Google Analyticsu. Ali, u razgovorima sam saznao nekoliko kratkih i zanimljivih trikova kako ipak dosta pouzdano zaključiti koji je keyword bio korišten.

Ali, smijem objaviti da je lani Google Search algoritam doživio preko 1000 promjena i da će ove godine kao ranking faktor zasigurno biti uzet u obzir i ‘mobile friendliness’ nekog sadržaja. Bilo je zaista vrlo zanimljivo poslušati tog Googlera koji izravno radi na Google algoritmu i nema dlake na jeziku. Ili odgovori, ili kaže da je vezan NDA-om, ali niti jedno pitanje nije ostalo bez odgovora ili naznaka.

Što nakon Superweek konferencije?


Puna nam je glava ideja što i kako dalje. Sprijateljili smo se s organizatorom, Bánóczy Zoltánom koji je iznimno draga i pristupačna osoba. Dogovorili smo neke aktivnosti za nagodinu i možda se pojavimo i kao predavači – ali o tom potom.

Bánóczy Zoltán - organizator
Bánóczy Zoltán - organizator

Možda su dvije najvažnije odluke koje smo donijeli još putujući nazad:

  1. Vrlo brzo zaposliti osobu za statističke modele razdiobe i matematičku korelaciju, kauzalnost i predikciju.
  2. Pokušati (s nekim partnerom) organizirati konferenciju s najboljim prezentatorima usmjerenu prema osobama koje odlučuju u poslovanju, marketingašima i ljudima koji vode prodaju.


Naprosto moraju čuti što se događa i nekoliko je puta na konferenciji ponovljeno:

Tvrtke s podatkovno utemeljenim poslovanjem nadmašuju dobit i prihode konkurentskih tvrtki (Data driven companies financially outperform their competition).

Without data you're just another person with an opinion

Što mislite, da li bi konferencija o podatkovno utemeljenom odlučivanju bila zanimljiva?Konferencija na kojoj možete Google stručnjake zadužene za redoslijed rezultata pitati štogod Vas zanima – Molim odgovor u obliku komentara ispod članka smiley

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU