Sve što trebate znati o Instagram Reelsu
Lucija Živković
Lucija Živković, 03/02/2023, 7.9 minuta, 3876 pregleda

U posljednjih nekoliko godina video sadržaji na društvenim mrežama postali su vrlo popularni. Postali su dio osobnog života pojedinca, a brendovi ih koriste u razne promotivne svrhe poput širenja svijesti ili izgradnje imidža. Statistika o video sadržaju ima zaista puno, a one koje bih naglasila su:

  • videozapisom se kvalitetnije i brže prenose vrijednosti brenda
  • potrošač kroz videozapis bolje razumije proizvod ili uslugu
  • video sadržaj brže postiže viralnost
  • publika se dulje zadržava na video sadržaju nego na statičnom vizualu ili fotografiji

Navedenu popularnost kreiranja video sadržaja prepoznao je i Instagram pa svu pozornost prebacuje na Instagram Reelse.

Što je uopće Instagram Reels?

Instagram Reels je video uradak koji može trajati do sekundi. Može se kreirati unutar same aplikacije Instagram ili slaganjem raznih video isječaka pomoću tuđih predložaka. Pomoću Instagram Reelsa možete kreirati zabavne, edukativne i inspirativne videozapise koji privlače pozornost, inspiriraju pratitelje, navode ih na komentiranje ili dijeljenje što u konačnici dovodi do većeg engagementa. Posljednja, ali ne i manje važna činjenica je da ukoliko snimate Instagram Reelse, utoliko će algoritam Instagrama bolje rangirati vaš sadržaj. ;)

Tri tipa objava Instagram Reelsa

Edukativni - s ovom vrstom sadržaja pokazujete svoju stručnost i znanje o temi kojom se bavite te na taj način stvarate zajednicu koja vam vjeruje. U ovaj tip sadržaja možete uključiti najčešća pitanja iz poruka, knjige iz branše, “5 koraka do”, kako se koristi određeni proizvod i slično.

Inspirativni - s ovom vrstom sadržaja pričate priče koje će motivirati vašu publiku, npr. BTS (behind the scene), iskustva, priče uspješnih ljudi ili uspješnih pothvata i slično.

Zabavni - s ovom vrstom sadržaja prikazujete situacije s kojima se susreće vaša ciljana publika - npr. dijalozi, smiješne scene, obilježavanja svjetskih dana i slično.

Kako kreirati Instagram Reels?

Kako biste kreirali Instagram Reels potrebno je pri samom dnu Instagram kamere pritisnuti opciju Reels ili Videouradak. Zatim, na lijevoj strani slijedi niz alata koje možete koristiti tijekom kreiranja. Dostupni alati su:

Zvuk - možete iskoristiti glazbu koja je već dostupna unutar Instagrama, ali možete koristiti i vlastiti zvuk. Jedini uvjet za umetanje vlastitog zvuka je da traje duže od 5 sekundi. 

Efekti - Instagram nudi mnoštvo efekata koje možete iskoristiti kako bi Reels izgledao vizualno privlačan.

Duljina - odabir duljine videozapisa od 15, 30, 60 ili 90 sekundi.

Brzina - opcija ubrzavanja ili usporavanja (⅓, ½, 1x, 2x, 3x i 4x).

Izgled - opcija gdje možete izabrati kako će točno Reels biti prikazan (promjena rešetke ili promjena omjera).

Mjerač vremena - kada se postavi brojač vremena, prije početka snimanja bit će odbrojavanje; npr. 3 sekunde.

Nova opcija “Dvostruko” - omogućuje vam snimanje videa s korištenjem prednje i stražnje kamere istovremeno.

Instagram Reels Tips and tricks 

Ako želite izvući maksimum iz svog Instagram Reelsa, trebate osmisliti strategiju. Sada kada znate kako izraditi Instagram Reels, evo nekoliko savjeta koje morate imati na umu prije nego što pritisnete Objavi.

Obratite se ciljanoj publici

To se podrazumijeva, pogotovo kada koristite ovu novu značajku i imate već uspostavljenu ciljanu publiku. Instagram Reels je prilika da publici koju već imate isporučite vrijedan i relevantan sadržaj u drugačijem formatu. Ako ste modni bloger, primjera radi, nemojte iznenada napraviti Reels novog recepta koji ste nedavno isprobali. Ne samo da ćete privući pogrešnu vrstu publike, nego ćete zbuniti svoju postojeću.

Uvijek pružite dodanu vrijednost ili inspiraciju

Instagram Reels se ne razlikuje od vašeg uobičajenog sadržaja, stoga ga nemojte tretirati drugačije. Prije nego što ga kreirate, razmislite o tome koju vrijednost želite pružiti. Ako ste bloger o putovanjima, možete kreirati videozapise poput savjeta za putovanje ili kako pronaći jeftine letove. Što god radili, pružanje vrijednosti ili inspiracije vašoj publici treba uvijek biti na prvom mjestu.

Koristite glazbu koja je u trendu

Izuzetno je važno da ne koristite zvukove u trendu ako ne odgovaraju sadržaju koji stvarate. Provjerite odgovara li zvuk koji koristite vašoj publici i vrsti sadržaja koji stvarate. Potrebno je odabrati zvuk koji je relevantan vašoj postojećoj, ali i potencijalnoj publici.

Zadržite pozornost vašeg gledatelja

Jednostavno rečeno - što dulje netko gleda vaš Reels, to će bolje funkcionirati. Što je vaš Reels bolji, to će doprijeti do više ljudi. Mali savjet je: ako želite privući što veću pozornost možete postaviti, primjera radi, na početku videa tekst: “Najbolje ponude avionskih karata iz Osijeka za mjesec listopad”.

Koristite hashtagove

Korištenje hashtagova važno je za sve vrste objava na Instagramu. Zbog toga biste trebali istražiti najbolje hashtagove koji odgovaraju vašem Reelsu. Potrebno je da hashtag bude vezan tematski uz objavu, a mali savjet je da ne pretjerujte s količinom jer bi mogli djelovati previše spamerski. 

Dodajte poziv na radnju (CTA)

Uvijek je dobra praksa na kraju objave uključiti određeni poziv na radnju. Možete zamoliti korisnika da vas "prati za više savjeta" ili ga zamoliti da podijeli svoje mišljenje u komentarima. Bez obzira na sve, potaknite korisnike na interakciju.

Šećer na kraju - Reels ostvaruje najveći doseg na Instagramu?

HypeAuditor analizirao je 77,6 milijuna objava na Instagramu tijekom srpnja 2022. godine kako bi izmjerio najnovije trendove dosega i angažmana, na temelju vrste sadržaja. Otkrili su da je najčešće objavljena vrsta sadržaja na Instagramu vizual ili fotografija (42%), zatim Carousel (26%) i na trećem mjestu je Reels (22%). Međutim, kada pogledamo procijenjenu distribuciju dosega, unatoč tome što su treća najpopularnija vrsta sadržaja, Reels ostvaruje najveći doseg i angažman na platformi.

Izvor: SocialMediaToday, A. Hutchinson (24.8.2022.)

I na samom kraju, nadam se da sam vas barem malo motivirala na snimanje Reelsa ili barem potaknula na razmišljanje o uvođenju Reelsa u marketinške planove i strategije. Zatrebate li podršku za vođenje svog Instagram profila, slobodno nam se javite! :)

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU