TikTok TOP prilika za brandove
Matea Kurtović
Matea Kurtović, 25/02/2021, 7.2 minuta, 2077 pregleda

Milijardu mjesečnih korisnika!

S oko 2 milijarde preuzimanja i preko milijardu mjesečnih aktivnih korisnika (MAU - monthly active users), TikTok drži za najbrže rastuću društvenu mrežu u 2020. Bilo je pitanje vremena kada će se era kratkih i zabavnih videozapisa reaktivirati na digitalnim prostorima i nadomjestiti nedostatke svojih prethodnika. 

Nevjerojatno je koliko je mlađa, ali i starija populacija postala zainteresirana za sadržaj na TikToku pa čak i za kreiranje videozapisa na toj društvenoj mreži.

Novi format social media contenta dolazi upravo u obliku videozapisa s implementiranim raznim efektima, filterima i popularnom glazbom. U trajanju do 60 sekundi, ovi videozapisi nadahnjuju mnoge: podučavaju ih, nasmijavaju, intrigiraju, potiču na kreativnost...

TikTok u Hrvatskoj

Neke društvene mreže doskočile su ovom sve popularnijem formatu te su svojim korisnicima po uzoru na TikTok ponudili: Instagram Reelse, Youtube Shortse, LinkedIn Storiese, Twitter Fleetse.., a svi navedeni imaju mogućnost reproduciranja kratkih videozapisa do 30 ili 60 sekundi.

U Hrvatskoj se tek desetak brandova istaknulo na TikToku, a to vam govori da tržište još uvijek nije prezasićeno te da postoji mjesto i prilika za organski engagement vašeg branda. Kao jedan od argumenata zašto su gotovo sva poduzeća prisutna na Facebooku, često možemo čuti: svi su tamo! 
Zašto vam argument za prisutnost na TikToku ne bi bio: naša konkurencija još uvijek nije tamo! 

via GIPHY

TikTok dopušta sirov materijal koji nije pretjerano “ušminkan” i koji nije snimljen profesionalnom opremom, kao što se to npr. radi za skupe TVC-ove. Sve metrike na TikToku su organske jer oglašavanje (plaćeni oglasi) još uvijek nije dostupno za hrvatsko tržište. Dok će vam na Facebooku ili Instagramu trebati nekoliko desetaka dolara za reach od par tisuća ljudi, na TikToku do istog reacha možete doći za 0 kn.

Korisnici su spremniji ostvariti interakciju s contentom na TikToku značajno više nego na društvenim mrežama poput Facebooka i Instagrama. Puno jednostavnije se dolazi do pozitivnih reakcija, a ako se korisnicima sadržaj ne sviđa, jednostavno scrollaju dalje. Ako im se sadržaj svidi, spremni su uložiti puno veći napor od običnog lajka; videozapisi se u velikoj mjeri komentiraju te sheraju s prijateljima putem TikToka, ali i putem eksternih digitalnih platformi (Instagram, Facebook, WhatsApp, Viber, Snapchat…) što dodatno utječe na viralnost videozapisa (ili profila) kojoj mnogi TikTokeri teže.

O TikTok algoritmu za korisnike i kreatore

Algoritam TikToka je u fazi učenja, ali s obzirom na to da se sve društvene mreže konstantno prilagođavaju novim trendovima, vjerujemo kako će se i TikTokov algoritam konstantno razvijati i poboljšavati jer razvoj algoritma predstavlja proces, a ne ad hoc rješenje. 

via GIPHY

Kako bi motivirao nove korisnike, tj. kreatore na ostanak na ovoj društvenoj mreži, TikTok će u početku vaše videozapise prikazivati većim intenzitetom na For You pageu, čime ćete uspjeti doći do većeg broja korisnika kojima će se vaš sadržaj prikazivati. Tim početnim boostom, TikTok vas pokušava ohrabriti za daljni nastavak kreiranja zanimljivog sadržaja, jer kada vidite brojku od 100K pregleda u samo tjedan dana (a tek ste početnik), ne možete se ne zapitati: wow, tko su ti ljudi koji su pregledali moj video 100K puta ili ga lajkali čak 20K puta.

U početku će vam se na For You pageu prikazivati sadržaj prema lokaciji koju ste naveli prilikom kreiranja računa, kao i globalno popularni videozapisi. Ne zaboravite da će sustavu biti potrebno određeno vrijeme kako bi naučio kakav sadržaj želite da vam plasira, a ako mu želite pomoći (a i sebi), budite aktivniji i više interaktirajte sa sadržajem. 

Užasno vas frustrira što vam TikTok uporno plasira sadržaj koji vas uopće ne zanima - jednostavno zadržite prst nekoliko sekundi na tom videu te mu u par klikova dajte do znanja da vas ne zanima i nastavite s pregledavanjem dalje. Ovaj postupak će doprinijeti manjem prikazivanju takvog i sličnog sadržaja.


Nakon zaustavljanja na videozapisu koji vam se ne sviđa, odaberite opciju “Not interested” koja algoritmu daje do znanja da vas ovakav i sličan sadržaj ne zanima, ili “More” gdje možete zauvijek ukloniti videozapise određenog kreatora te vam se oni više neće prikazivati na For You pageu.

Najveća TikTok zabluda

“Tamo su klinci!”
Unatoč tome što je TikTok preplavljen Gen Z, u stopu ih prate milenijalci i Gen X. Nije istina da su samo klinci aktivni na TikToku. 


Komunikaciju vašeg branda možete učiniti vrlo jednostavnom i univerzalnom (ili se možete kao na ostalim društvenim mrežama obraćati vašim izravnim kupcima). Ako odaberete drugu opciju, ne zaboravite da će “klinci” za desetak godina biti lideri, imati kupovnu moć i biti donosioci kupovnih odluka. 
Kombinirajte komunikaciju, prilagodite trendove i challenge vašem brandu i zapamtite da ne mora sve na TikToku biti funny, bedasto i infantilno.


S obzirom na to da TikToku predviđaju svijetlu budućnost, vjerujemo da ćete kad tad i vi htjeti biti tamo.
Ako želite biti pionir na digitalnom tržištu, ići u korak s trendovima, konstantno povećavati brand awareness, nuditi dodanu vrijednost vašim korisnicima... TikTok je prilika za vas.

Ne znate kako početi, kako kreirati content, kako izgraditi zajednicu na TikToku - Escape zna i nudi vam kreativna rješenja - javite nam se!

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Iza svakog ekrana je čovjek.