Trud se isplati – rezultati svih Escape kampanja!
Ana Bošković
Ana Bošković, 16/02/2016, 6.0 minuta, 878 pregleda

U trećem mjesecu će biti godina dana od kako sam se pridružila Escape timu. Ono što sam mogla primijetiti i osjetiti u proteklih godinu dana je izvrsna radna atmosfera sa kolegama koji su uvijek tu da ti pomognu kada zapneš i kada trebaš savjet u kreiranju novih kampanja ili optimizaciji postojećih. Osobno me zanimalo na koji način vidjeti „rast“ Escape-ovih kampanja i znanja tijekom vremena wink

Podatke koje ćemo promatrati u ovom blog postu su iz jednog od MCC računa tvrtke Escape, koji je otvoren 2008. godine. MCC (My Client Center) račun je krovni račun pod kojim se nalaze računi svih naših klijenata, a koristan je jer omogućava pristupanje i upravljanje većim brojem AdWords računa bez potrebe da se prijavljujete u svaki račun posebno. Kroz MCC račun možemo promatrati ukupni tijek oglašavanja svih klijenata i raditi skupne izvještaje. Uvidom u glavni MCC primijetila sam poboljšanje u više metrika od 2008. do današnjeg dana.

Moram napomenuti da se podaci prikazani grafovima odnose na oglašavanje svih klijenata od 2008. do početka 2016. godine. Kroz promatrano razdoblje mijenjao se broj klijenata, kao i broj kampanja u njihovim računima, što je razlog većih skokova ili padova koji se pojavljuju na grafovima.

Rast broja klikova i optimizacija CTR-a


Tako je tijekom promatranih 8 godina porastao broj klikova (plava linija na dolje prikazanom grafu) na oglase. Navedeno je uzrokovano sve većim brojem klijenata tijekom promatranog razdoblja, kao i većim brojem kampanja unutar postojećih računa koje su ciljale korisnike sa oglasima koju su relevantni njihovim pretragama na tražilici. Povećanjem klikova na oglase se povećao i broj posjeta stranici klijenta što povećava vjerojatnost da će se korisnik odlučiti na kupnju proizvoda ili korištenje usluga.

Klikovi i CTR

Preciznom i pravovremenom optimizacijom isključivan je nerelevantan promet (nerelevantni search termsi i placementi), preciznije je postavljeno ciljanje, dodavane su extenzije, prilagođavana je cijena klika kao i pozicija oglasa što je rezultiralo rastom CTR-a (narančasta linija na gore prikazanom grafu).

Rast konverzija i poboljšanje pozicije


Osim povećanja klikova i rasta CTR-a, ostvareno je i poboljšanje prosječne pozicije oglasa, kao i povećanje ostvarenih konverzija. Aktivnim bidanjem i praćenjem utjecaja konkurencije uspjeli smo s vremenom smanjiti prosječnu poziciju oglasa (plava linija na donjem grafu), što je dovelo do veće vidljivosti oglasa (oglasi se češće prikazuju na vrhu pretraživačkih rezultata, odnosno na prva 3 mjesta), a time i rasta klikova.

Prosječna pozicija i konvertirani klikovi

Osim navedenoga, stalnom optimizacijom kampanja ali i pravilnom alokacijom budžeta sa kampanja koje nisu konvertirale na one koje rezultiraju konverzijama smo kroz promatrano razdoblje uspjeli povećati broj ostvarenih konverzija (ostvarene prodaje putem web shopa, upiti putem kontakt forme, prijave na newsletter – prikazane narančastom linijom na gornjem grafu), što je dovelo do ostvarivanja ciljeva i povećanja zarade klijenata.

Smanjivanje prosječne cijene klika i rast impresija


Možemo primijetiti kako je na početku otvaranja računa cijena klika bila prilično niska. Najveći razlog tome je manji broj konkurenata koji su se oglašavali u tom razdoblju za iste ključne riječi. Na povećanje cijene klika je utjecalo pokretanje kampanja koje u oglašavanju ciljaju riječi koje koristi veliki broj konkurenata (čiji se broj s vremenom sve više povećava) te im je time i cijena klika veća (najčešće se radi o oglašavanju hotelskih smještaja, turističkih usluga, tehnologije i sl.). Uz aktivno prilagođavanje bidova, praćenjem konkurencije i sa nekim drugim trikovima smo s vremenom uspjeli smanjiti prosječnu cijenu klika (plava linija na donjoj slici).

Prosječni CPC i impresije

Smanjenje cijene klika je omogućilo rast impresija (narančasta linija na gornjoj slici) jer plaćanjem manje cijene za jedan klik omogućava da se sa istim proračunom ostvari više impresija, a time i klikova. A sa više klikova imamo i mogućnost da ostvarimo više konverzija. Više konverzija dovode do većeg povrata za uloženo kod naših klijenata.

Optimizacija kampanja nikada ne završava jer je tržište vrlo dinamično i često dolazi do promjena preferencija potencijalnih kupaca/korisnika usluge, promjena u načinu pretraživanja, ali i konkurenciji koja je aktivna i s kojom se ‘borimo’ za tržišni udio.

Sve to dovodi do zaključka kako stalnim radom i trudom (provjeravanjem tijeka oglašavanja, aktivnosti i utjecaja konkurencije na naše kampanje, prilagođavanjem bidova itd.), testiranjima i optimizacijom, kampanje naših klijenata ostvaruju sve bolje rezultate iz mjeseca u mjesec – a klijentov uspjeh smatramo i vlastitim uspjehom.

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Idemo u projekt skupa!

Hamag Bicro
ESIF
EU