Tunel efekt
Miroslav Varga
Miroslav Varga, 14/03/2015, 5.4 minuta, 861 pregleda

Društvene mreže omogućile su izlazak iz tunel efekta. Zato mladi ne žele raditi s tvrtkom koja nema profil na društvenoj mreži. Saznajte o čemu je riječ.

Google ili Facebook?


U prepirkama s kolegama koji se kao i mi bave online / digitalnim oglašavanjem, prije ili kasnije razgovor se svede na to da li je bolji Google ili Facebook. To su toliko nepotrebne rasprave da mi je vremenom postalo glupo sudjelovati i koristim se Reagan-ovim poučkom:

“You and I are told we must choose between a left or right, but I suggest there is no such thing as a left or right. There is only an up or down.”


Reaganov poučak

Tako, kada me netko pita da li je bolji kanal za povećanje prodaje – Facebook ili Google, kažem: ‘Onaj kanal koji povećava prodaju’.

Iako je na našem blogu objavljeno nekoliko članka koji objašnjavaju razliku između Google i Facebook oglašavanja moram opet ponoviti da se radi o različitim kanalima, s različitim ciljevima, ulogama i različitim metrikama koje potvrđuju uspješnost ili neuspješnost oglasnih kampanji na tim kanalima.

Nedavno sam pisao o tome kako su banneri, iako slabo gledani, jedan od važnijih kanala kada treba ponuditi nešto unikatno, premijerno ili slabo poznato. Mali broj osoba, gledano u postotku, čita banner poruku. Ali, apsolutno gledano, na internetu ih je jako velik broj. Stoga, ako ima samo 0,01% internetskih korisnika koji bi možda posjetili Hrvatsku, to predstavlja 280.000 – 350.000 potencijalnih turista. A, to, priznat ćete, više nije malo.

Tunel efekt u prodaji i postprodaji


Ako se promatra obrazac ponašanja mladih na internetu, uočen je fenomen da mladi ne žele raditi s tvrtkom koja nema profil na društvenim mrežama. Istraživanja pokazuju da je to dijelom i zbog post-prodajnih aktivnosti (podrška kupcu, servis, garancija ili sl.).

Slika telefona posuđena s portala tuzlanski.ba

Možda Vam se dogodilo da nazovete i čujete poruku:

‘Trenutno su svi agenti zauzeti. Pričekajte par sati dok se ne javi prvi slobodni agent’.

I nakon strpljivog čekanja, kada Vam se konačno netko javi, vi bijesno spustite slušalicu ili ste ljuti na agenta koji se javio, a zaista ništa nije kriv. Taj fenomen se naziva ‘tunel efekt’. Nitko ne zna da ste ljuti ili nezadovoljni, osim vas i osobe koja se javila. Samo s kraja na kraj tunela, jedan za drugog znaju, ali nitko drugi to ne vidi, niti zna, niti čuje.

Mladi to ne žele! Ako su nezadovoljni napisat će na vašem profilu što ih muči i pozvat će sve svoje prijatelje da ih podrže. Zato u post-prodajnim aktivnostima profil na društvenoj mreži teško ima alternativu. Samo, morate izabrati da li je to Facebook ili Twitter ili …

Mnoge su se tvrtke odlučile za Twitter. Dijelom, jer ne možete lamentirati previše sa 140 znakova, koliko imate na raspolaganju. Stoga dobro pripremljena digitalna kampanja koristi sve kanale optimalno. Google AdWords je za sada najbolji kanal za direktni odaziv (prodaju). Ali, sam ne može. Bar ne, sasvim sam.



I poruka za kraj: Nemojte razbijati glavu da li je za vas bolji Facebook ili Google. Prihvatite činjenicu da vaše tržište mijenja svoje navike i očekivanja i da se to može izmjeriti pomoću Google Analytics-a.

Ako nešto smeta vama u odnosu kupac-prodavač, onda to isto vjerojatno smeta i vašim kupcima, kada ste vi u ulozi prodavača. Zato, nakon što ste pomoću Google tražilice uspjeli prodati proizvod, lijepo komunicirajte s vašim tržištem i na društvenim mrežama. A uspjeli ste prodati na Google tražilici zato što su za Vas čuli na društvenim mrežama i onda Vas potražili u Google tražilici. A čuli su za vas na društvenim mrežama jer su naišli na Google banner na nekom portalu i onda se raspitali na društvenoj mreži o vama ….

Odakle novac za sve to? Dio dolazi od toga što će se povećati prodaja, a dio od smanjenja ulaganja u druge oblike promocije i usmjeravanje ulaganja na internet. To su shvatili u UK. Tamo je internet marketing prestigao po ulaganju TV oglašavanje, … davne 2009. godine. smiley

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Tagovi:

Iza svakog ekrana je čovjek.

Hamag Bicro
ESIF
EU