Zašto je važno imati vizualno ujednačen feed?
Ana Mlinarević
Ana Mlinarević, 02/02/2021, 4.8 minuta, 871 pregleda

U beskonačnosti svemira zvanog društvene mreže, svakodnevno raste broj profila različitih brendova. Prema tome, interes ciljane publike postaje sve širi i širi. Svaki brend imat će svoju ciljanu publiku, a svaka publika imat će svoja zanimanja i svoje ciljeve. Iako su interesi ciljane publike, od brenda do brenda, različiti, svi imaju nešto zajedničko - uvijek će ih prvo privući ono vizualno.

via GIPHY

Kroz ljudsku evoluciju, uloga vizualne pozornosti znatno se mijenjala. Nekad je vizualna percepcija osiguravala ljudski opstanak, a danas osigurava opstanak brenda. Upravo zbog toga, profili na društvenim mrežama moraju imati kvalitetan vizualan identitet, odnosno - dobro ujednačen feed. On privlači, a sadržaj zadržava.

Kada je u pitanju Instagram, najvažnije je da publika osjeti ljubav na prvi pogled. Drugi i treći pogled već će biti vezan uz sadržaj vašeg profila. Kako kažu, prosječna osoba će u samo 10 sekundi shvatiti hoće li ju određen sadržaj privući. To shvatite kao zadatak, imate samo 10 sekundi da prosječan korisnik društvenih mreža shvati hoće li se zadržati na profilu vašeg brenda. Najvažnije je biti autentičan, poseban, imati nešto što će publika primijetiti i na tome se i zadržati.

via GIPHY

Instagram je prvenstveno vizualna društvena mreža, pa se prema njoj tako treba i postaviti. Da, lijepe fotografije i kvalitetno kreirani vizuali svakako su privlačni, no neće imati smisla ukoliko se ne uklapaju u ostatak feeda. Potrebno je pronaći nešto prepoznatljivo, što pristaje isključivo vašem brendu. To se može odnositi na dvije, tri boje, oblike, efekte ili nešto četvrto što će se neprimjetno provlačiti kroz svaki Instagram vizual.

Osim toga, vrlo je važno pratiti trendove. Zanimljivo je za primijetiti kako se izgled samog Instagram feeda mijenjao kroz godine. U početku, na Instagramu je bilo moguće priložiti objave isključivo pod dimenzijama 1080 x 1080 px, što je korisnike navelo da se poigravaju s okvirima različitih boja i oblika. Svojevremeno, okviri su bili vrlo zanimljivi za cjelokupan izgled feeda. Kasnije je porasla popularnost povezanosti objava, gdje bi šest ili više objava u komadu bile povezane i ovisne jedna o drugoj. Danas, lijepo je vidjeti povezan feed, odnosno pronaći ono nešto što povezuje sve objave. Međutim, svaka objava bi trebala moći stajati i zasebno. 

Govoreći o vizualima općenito, previše detalja na jednoj fotografiji ili vizualu imat će kontradiktoran efekt. Kako ljudsko oko promatra vizual, fokusirat će se isključivo na jednu točku, odnosno na jedan dio vizuala. Upravo na toj točki najveća je osjetljivost na pogrešku. Na taj način brend može odrediti što će se nalaziti na toj točki fokusa, što će točno privući gledatelja, točnije ciljanu publiku. Pratite trendove, upoznajte svoju publiku i shvatite način na koji razmišlja.

! Budite originalni !

via GIPHY

Na Facebooku vrijede jednaka pravila. Prije svega, važno je biti svoj, autentičan i originalan. Važno je slušati publiku i prema tome stvoriti odgovarajuć vizualni identitet. Iako na Facebook stranici prvi pogled neće biti usmjeren ka grupi fotografija, činjenica kako trebaju biti povezane nije ništa manje važna.

Naravno, i ovdje treba pronaći nešto što će biti prepoznatljivo, drukčije, što pristaje isključivo vašem brendu. Također, to se može odnositi na dvije, tri boje ili efekte koji će se prožimati kroz svaku objavu. Osim što će se osjetiti profesionalan dojam, brend će postati prepoznatljiv po nečem svom. Važno je stvoriti priču.

Vizualni identitet gradi kredibilitet!

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Iza svakog ekrana je čovjek.