5 razloga zašto je važno kreirati i primijeniti znanje o buyer personi na društvenim mrežama.
Što ako niste zadovoljni rastom vaših profila na društvenim mrežama jer se uporno obraćate pogrešnoj publici? Ili još gore, odgovarajućoj publici, ali na pogrešan način?
Buyer persona, social media persona, avatar, ciljana publika, nazovite ih kako hoćete, ali svaka uspješna online prisutnost počinje izvrsnim poznavanjem publike kojoj se obraćate. Kao što je važno znati vlastiti proizvod ili uslugu jednako je važno, do u detalje, znati buyer personu kojoj taj proizvod ili uslugu nudite.
Odmah na početku hard to swallow pill: ne mogu vam i nisu vam svi buyer persone.
Umjesto zastarjelog načina gdje svoje marketinške poruke i oglase usmjeravate na mase, digitalni marketing nudi, između ostalog, i ljepotu istraživanja publike te priliku da objave i/ili oglase prilagodite upravo za one koju su vas voljni (po)slušati.
3. Kako komunicirati?
Engagament na objavama uvelike ovisi i o vama samima i koliko brzo i kvalitetno odgovarate na komentare i poruke korisnika. Osim toga važno je znati kako s istima komunicirati. Bez obzira na to što su društvene mreže u pitanju, na Facebook stranici primjerice poliklinike za očne bolesti nećete odgovarati istim tonom kao i na Facebook stranici lokalnog omiljenog piva.
Osim što je važno za sam ton komunikacije, znati kako adresirati svakog korisnika može učiniti čuda za vaše poslovanje. Netko je ostavio negativan komentar na jednu od objava? Umjesto da samo hideate komentar (ili još gore krenete u nepristojnu raspravu s komentatorom), empatičnim odgovorom pokazat ćete da slušate tj. čitate komentare i da vam je zaista stalo do svakog feedbacka i korisnika na stranici.
Uz dobru komunikaciju, ispriku, proslijeđivanje kritike i sl. osoba koja vam je ostavila negativan komentar može postati vaš vjerni kupac koji će u konačnici napisati pozitivnu recenziju na vašoj stranici.
4. Poboljšanje kako organskog tako i plaćenog dosega
Lakše je targetirati i segmentirati publiku, kreirati oglas, izabrati vizual, rasporediti budget među kampanjama na nekoliko društvenih mreža, kada znate kome se točno obraćate.
Istraživanje publike ključno je za planiranje oglašavanja.
Kada definirate buyer personu i targetiranje iste vam se pokaže uspješno tu buyer personu možete iskoristit za kreiranje publike temeljene na interesu, ponašanjima ili demografskim podatcima za povećanje reacha, engagementa i/ili traffica na web stranici.
Uz to, ne možete istim oglasom targetirati korisnika koji prvi put čuje za vaš brend i korisnika koji je 2 klika od kupnje vašeg proizvoda. Kreiranje buyer persone pomoći će vam da na temelju iste kreirate varijante te persone s obzirom na njihove faze u funnelu i dostavite ciljanu poruku, ciljanoj osobi u savršenom trenutku.
5. Koje influencere izabrati?
Izbor lošeg influencera može uvelike naštetiti vašem brendu.
Buyer personu možete iskoristiti i za pronalaženje relevantnih influencera na koje će vaši korisnici najbolje reagirati. Influencere ne birate (isključivo) po tome koliko pratitelja broje, važno je da se svojim likom i djelom uklopaju u vaš brend tj. da su vaši korisnici u stanju poistovjetiti se s izabranim influencerom.
Možda se vama određeni influencer ne sviđa, ali ni to nije važno, važno je da se sviđa vašoj ciljanoj publici.
Osim za influencere, isto vrijedi i za druga pitanja kao što su tip objava, smisao za humor i sl. Možda se vama kao vlasniku brenda to nešto ne sviđa ili to nešto ne shvaćate, ali često klijenti zaborave kako nisu oni ciljana skupina kojoj se obraćamo.
Kako kreirati buyer personu?
Budite kreativni i vizualizirajte podatke koje ste dobili istraživanjem tržišta i uz malo mašte dodijelite svojoj osobi ime, razmislite kako ta osoba izgleda, zapišite osnovne podatke kao što su:
- Lokacija
- Dob
- Spol
- Jezik
- Obrazovanje
- Bračni status
- Financijska primanja
Ali još važnije od osnovnih podataka su:
- Njihove vrijednosti i vjerovanja
- Njihovi interesi
- Ponašanje na društvenim mrežama
- Njihovi snovi, ciljevi i strahovi..
Što ih drži budnima noću? Kome vjeruju? Što misle da žele i što zapravo žele? Koje društvene mreže preferiraju? Koga prate na tim društvenim mrežama? Jesu li spremni platiti 30 kn za poštarinu? (Odgovor je u većini slučajeva: ne!)
Brojni su načini istraživanja kako doći do potrebnih podataka:
- Analizirajte tržište i provjerite tko je ciljana publika vašim konkurentima
- Analizirajte podatke postojećih korisnika
- Analizirajte trenutnu publiku na društvenim mrežama (Insights)
- Ako imate fizičku lokaciju pitajte korisnike/ kupce gdje i kako su čuli za vas i jesu li voljni ostaviti feedback
- Izravno pitajte svoje pratitelje na Instagramu/ Facebooku što vas zanima (što najviše vole na vašoj FB stranici ili IG profilu, o čemu bi voljeli znati više, što smatraju nepotrebnim…)
Vaša buyer persona ne mora biti idealna, ali mora biti realna. Jasno je kako je svaki korak vaše marketing avanture lakši ako znate kome se obraćate.
Umjesto da mijenjate (navike) kupca, mijenjajte način komunikacije i obratite se onima koji su vas voljni (po)slušati. Jer jedino važnije od toga što komunicirate, je kome tj. s kim komunicirate.